Aktualności

Sprawdź co dzieje się w naszej firmie. Przeczytaj aktualności dotyczące naszej działalności.
Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 r. wchodzi w życie unijne rozporządzenie w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Nowe przepisy mają na celu ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych stosowanych przez przedsiębiorców na terenie całej UE.

RODO nie precyzuje sposobu implementacji nowych przepisów. Każda firma, zależnie od zidentyfikowanych ryzyk i uwarunkowań technicznych, decyduje jakie zastosuje mechanizmy, procedury i rozwiązania, by zapewnić właściwą ochronę danych osobowych. W efekcie, każdy przedsiębiorca indywidualnie wprowadza modyfikacje zarówno w obszarze organizacyjnym, jak i technicznym. Jednym z tych obszarów jest wdrożenie ochrony danych osobowych w systemach informatycznych.

Aby pomóc naszym Klientom w spełnieniu wymogów nowego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, rozszerzamy system AutoStacja o narzędzia wspomagające, dotyczące następujących aspektów:

  • Bezpieczeństwa systemu
  • Ewidencji i Identyfikacji Danych Osobowych
  • Rejestracji Stanu Zgód Klienta
  • Rejestru Użyć Danych Osobowych
  • Realizacji praw osoby, której dane dotyczą.

Chcemy jednak podkreślić, że aktualizacja systemu AutoStacja jest tylko jednym z wielu kroków jakie nasi Klienci - jako Administratorzy Danych Osobowych - powinni wykonać w celu indywidualnego wdrożenia procedur ochrony danych osobowych zgodnych z RODO.

Tłusty Czwartek to chyba jedyny dzień w roku kiedy nie liczymy kalorii. Stoimy dziś przed wyzwaniem zjedzenia 300 pączków! U nas królują te z różą i ajerkoniakiem.

Co prawda, podobnie jak w zeszłym roku, przygotowujemy się już do NCDC Business Race, jednak dzisiaj nikt nie odmówi sobie zjedzenia chociaż jednego pączka! Później pobiegamy, żeby spalić te zbędne kalorie, a na razie wszyscy jesteśmy łasuchami.

2 grudnia, po raz kolejny w tym roku, spotkaliśmy się na imprezie integracyjnej. Biesiada odbyła się w podziemiach zabytkowej winiarni. Frekwencja była wysoka, nawet koledzy z oddziałów w Poznaniu i we Wrocławiu pojawili się w komplecie! Czas spędziliśmy więc w licznym gronie przy dźwiękach muzyki i suto zastawionym stole. Jedną z atrakcji wieczoru było profesjonalnie zorganizowane karaoke. Chętnych do wokalnych popisów nie brakowało. Rozmowy, taniec, śpiew – każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Zdradzimy, że gościem specjalnym na naszym spotkaniu był św. Mikołaj. Nikogo nie zostawił z pustymi rękoma, a przy tym nikt nie dostał rózgi. Takie niespodzianki lubimy! Już nie możemy się doczekać kolejnej okazji do integracji.

Już od 1 stycznia 2018 r. wszyscy przedsiębiorcy, zgodnie z wymaganiami fiskusa, będą zobowiązani co miesiąc przesyłać JPK_VAT. To nie wszystko. Jednolity Plik Kontrolny to aż siedem struktur dokumentów. Pozostałe, zgodnie z przepisami ustawy, już od 1 lipca 2018 r. będą musiałby być generowane i przesyłane na wezwanie urzędu skarbowego. Wymagania resortu finansów dotyczą wszystkich, nawet najmniejszych przedsiębiorców. Ważne, aby do zapowiadanych zmian przygotować się odpowiednio wcześnie. Niedostosowanie się do wymogów i brak JPK może skutkować odpowiedzialnością karno-skarbową.

Żeby pomóc naszym klientom w przygotowaniu i ułatwić im to zadanie, stworzyliśmy dedykowany moduł SvJPK. Obsłuży on dwie z wymaganych struktur, tj. dokumenty: sprzedaży (JPK_FA) i magazynowe (JPK_MAG) zewidencjonowane w systemie AutoStacja. Moduł powstał w odpowiedzi na wymagania resortu i jest niezbędny do obsługi JPK w zakresie wspomnianych dokumentów. Wszyscy klienci, którzy korzystają z systemu AutoStacja, powinni go u siebie zainstalować. Aby to zrobić, wystarczy się zarejestrować i wybrać dogodny termin instalacji. My zajmujemy się resztą, uruchamiając moduł zdalnie, w nieinwazyjny sposób.

18 października mieliśmy przyjemność wziąć udział w Konferencji Dealerskiej w Łodzi, organizowanej przez Stowarzyszenie Dealerów Volkswagena, Audi, Skody i Seata, którego jesteśmy partnerem.

Podczas wystąpienia na Kongresie poruszyliśmy wiele istotnych tematów. Obejmowały przede wszystkim:

  • zmiany w przepisach, takie jak:
    • obowiązek JPK od 1 lipca 2018 r. dotyczący wszystkich przedsiębiorców
    • rozporządzenie RODO w kontekście najnowszego projektu ustawy o ochronie danych osobowych
  • specjalistyczne rozwiązania, które proponujemy dealerom w obszarze
    • dokumentacji (serwer dokumentów w systemie AutoStacja)
    • raportowania (raporty dla działu handlowego i serwisu)
    • fakturowania (usprawnienia dla działów księgowych)

Przygotowaliśmy także stoisko poświęcone naszemu najnowszemu produktowi, którym jest SVCloud Blacharnia. To system klasy BMS do zarządzania procesem likwidacji szkód w warsztacie blacharsko-lakierniczym, który:

  • pozwala na planowanie, kontrolę i ewidencję napraw z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (m.in. tabletu)
  • posiada elektroniczną ewidencję napraw wieloszkodowych (teczka naprawy)
  • wspiera organizację pracy na każdym etapie procesu likwidacji szkody
  • współpracuje z innymi systemami: AutoStacja, AudaNet, baza GUS

SVCloud Blacharnia jest odpowiedzią na oczekiwania rynku dealerskiego. Podążając za trendami, wspieramy rozwój cyfrowej rewolucji w biznesie. Nasz produkt to narzędzie dla wymagających, które pomaga w szybszym i łatwiejszym zarządzaniu przynoszącym realne zyski.

W dniach 10-11 października uczestniczyliśmy w Konferencji Dealerów Suzuki, organizowanej przez Suzuki Motor Poland. Spotkanie odbyło się w malowniczej, mazurskiej miejscowości Łukta. Podczas dwóch dni konferencji zaprezentowaliśmy najnowsze rozwiązania dedykowane sieci dealerskiej:

  • raport serwisowy dla dealera, generowany z programu AutoStacja
  • centralną kartotekę kontrahentów w systemie AutoTeam
  • mobilne przyjęcie auta na serwis, przy pomocy aplikacji mobilnej powiązanej z programem AutoStacja

Nowa funkcjonalność w AutoTeam, jak i aplikacja dla serwisu, to produkty, które będą dostępne w maju przyszłego roku. Na konferencji przedstawiliśmy ich koncepcje i funkcjonalności.

Mówiliśmy także o naszym najnowszym produkcie, którym jest SVCloud Blacharnia. To system klasy BMS do zarządzania procesem likwidacji szkód w warsztacie blacharsko-lakierniczym. Pierwsze pilotażowe wdrożenia tego systemu już za nami.

W piątek, 13.10.2017 r., podpisaliśmy porozumienie o współpracy z Technikum Technologii Cyfrowych w Szczecinie. Szkoła sąsiaduje z Technoparkiem Pomerania i będzie kształcić przyszłych specjalistów z branży IT. Program nauczania, tworzony w porozumieniu z przedsiębiorcami, ma wesprzeć kształcenie informatyczne i dostosować je do potrzeb pracodawców.

Jako firma partnerska, chcemy pomagać w rozwoju tej nowoczesnej edukacji zarówno merytorycznie, jak i praktycznie. W ramach współpracy będziemy czynnie uczestniczyć w procesie dydaktycznym m.in. dzięki prowadzeniu lekcji pokazowych z zagadnień technologicznych, czy organizowaniu praktyk dla uczniów.

Z radością informujemy, że 26 września otworzyliśmy oddział w Poznaniu. Nasze biuro mieści się na parterze siedmiokondygnacyjnego, nowoczesnego budynku. Szyperska Office Center to biurowiec zlokalizowany nad brzegiem Warty, w ścisłym centrum Poznania – 10 minut pieszo od Starego Rynku.

Obecnie w nowym biurze pracują trzy osoby. Jednak w związku z ciągłym rozwojem firmy, wkrótce zamierzamy wzmocnić nasz poznański zespół.

Błotne kałuże, quady, żyroskop, alkogogle, strzelanie z broni palnej, szalony przejazd transporterem wojskowym URAL, a także zawody w siłowaniu się na rękę i….w dojeniu kozy – to tylko część atrakcji naszej ostatniej imprezy integracyjnej, w której braliśmy udział w dniu 09-09-2017.

Meldujemy, że militarno-ekstremalna przygoda naznaczona prawdziwym wysiłkiem fizycznym i rywalizacją - już za nami, strat w ludziach - nie odnotowano.

Nasz kolega uczestniczył w ekstremalnym „dzikobiegu” - tak entuzjaści prawdziwie dzikich wrażeń nazywają finałowy bieg w Policach, kończący festiwal „Dziki Weekend 2017”.

Z relacji na żywo wiemy, że trasa biegu była naznaczona wieloma przeszkodami, a ich pokonanie wymagało odwagi, walki z własnymi słabościami i umiejętności przetrwania w niesprzyjających warunkach.

6-7 czerwca braliśmy udział w Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodowych w Rawie Mazowieckiej. To największa impreza branżowa w Polsce, której SoftVig był jednym ze sponsorów. W czasie Kongresu zaprezentowaliśmy całkowicie nową aplikację SVCloud Blacharnia. Program służy do zarządzania procesem likwidacji szkód w warsztacie blacharsko-lakierniczym.

Prezentacja aplikacji wywołała żywe zainteresowanie wśród uczestników Kongresu. Otrzymaliśmy wiele cennych uwag dotyczących potrzeb naszych Klientów. Wspólne rozmowy już niedługo zaowocują spotkaniami i pierwszymi wdrożeniami pilotażowymi.

Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko i zapraszamy za rok!

Był pot, ból, zmęczenie, a nawet skręcenie kostki. Wyzwanie spore, ale i niesamowita zabawa połączona z odrobiną rywalizacji. Nasze dwa zespołu zajęły 42. i 78. miejsce (na 228 sztafet).

Wynik jest naprawdę imponujący. W obu drużynach dominował uśmiech i radość z ukończenia sportowej rywalizacji.

Rozpoczęliśmy proces zmiany identyfikacji naszej firmy. Przede wszystkim przedstawiamy nowe logo odzwierciedlające naszą dynamikę i nowoczesność. Dziś startujemy z nową stroną internetową, która jest owocem pracy zespołu SV i partnerów zewnętrznych.

W tym roku uczestniczymy w Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodowych w Rawie Mazowieckiej. Jesteśmy jednym ze sponsorów. Zapraszamy na nasze stoisko!
https://www.kongresdealerow.pl/o-kongresie/

NCDC Business Race to pierwsza w Szczecinie i regionie sztafeta biznesowa, przeznaczona dla pracowników i właścicieli firm. Nie może nas na niej zabraknąć. Już 10 czerwca od godz 11:00 będziemy kibicować naszym rozbieganym kolegom. Trzymajcie kciuki!
http://www.ncdcbusinessrace.pl/dla-biegaczy/o-biegu