Aktualności

Sprawdź co dzieje się w naszej firmie. Przeczytaj aktualności dotyczące naszej działalności.
Dowiedz się więcej.

Akademia Ratownictwa MEDICOVER już od 2006 r. realizuje projekt „Bezpieczna Firma”, a od 2008 r. organizuje – w ramach projektu – Mistrzostwa Ratownictwa Medycznego. W tym roku, w 11. edycji zawodów dla ratowników amatorów wzięło udział aż 38 drużyn. Dla wielu z nich - często na co dzień pełniących obowiązki ratowników w firmach - był to już kolejny start w Mistrzostwach. Drużyny były świetnie przygotowane zarówno merytoryczne, jak i praktycznie. Wyraźnie widoczne było też ich doświadczenie. Dla SOFTVIG to co prawda drugie Mistrzostwa, ale jednocześnie debiut drużyny w składzie: Kasia, Damian, Piotrek, Radek. Ten zespół po raz pierwszy, wyłącznie po wcześniejszym kursie przygotowawczym, wystąpił na Mistrzostwach i w bardzo wyrównanej walce niemal stanął na podium!

Zawody wymagały odnalezienia się w realnych sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu. Pod presją czasu sprawdzane były umiejętności udzielania pierwszej pomocy. Cały dzień upłynął na intensywnej rywalizacji. Wysiłek się opłacił, ponieważ nasza drużyna zdobyła aż 82,3% punktów! Od podium dzieliło ją zaledwie 6 punktów procentowych! Ten wysoki wynik pokazuje, że są wśród nas osoby, które w sytuacjach zagrożenia potrafią działać sprawnie i nie zawahają się udzielić profesjonalnie pierwszej pomocy. Gratulacje dla naszych ratowników amatorów. SOFTVIG jest Bezpieczną Firmą!

Od piątku, 14 września, zapraszamy na wystawę fotografii naszego kolegi Marcina Zaborowskiego, który na co dzień w SOFTVIG kieruje zespołem wdrażającym systemy informatyczne. W Galerii T Technoparku Pomerania w Szczecinie ( ul. Cyfrowa 4, budynek F3) przez najbliższe dwa tygodnie będzie można obejrzeć zdjęcia pochodzące z cyklu Newcomers. Jest to kolejna odsłona projektu dokumentalnego o prześladowanej mniejszości muzułmańskiej z południowej Azji, znanej jako Rohingja.

Marcin, to fotograf dokumentalny, który od 2009 roku współpracuje z magazynem National Geographic Polska. Jego prace publikowane były w El País, The Guardian, National Geographic Polska, Magazyn Pismo, doc! photomagazine, Angkor Photo Festival&Workshops i Transylvania Photo Festival. Na antenie Polskiego Radia Szczecin relacjonował podróż do Tybetu oraz Indii, gdzie fotografował XIV Dalajlamę. Absolwent programu mentorskiego Sputnik Photos. Marcin jest laureatem Grand Press Photo (2014, 2018). Od lat wyróżniany jest także za granicą, m.in w International Photography Awards (2014-2017), Moscow International Foto Awards (2014-2018), Siena International Photography Awards (2018), Prix de la Photographie Paris (2018). Autor indywidualnych wystaw fotograficznych „The Monk”, „Tibet”, „The Unregistered” i „Newcomers”.

Po raz kolejny, przy współpracy z MEDICOVER, rozpoczęliśmy szkolenia z ratownictwa medycznego. Sierpniowy cykl kursów dla pracowników, to certyfikowane szkolenie Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego (AHA). Obejmuje ono m.in. podstawy pierwszej pomocy, zasady RKO (resuscytacji krążeniowo-oddechowej), a także zastosowanie AED (tj. automatycznego defibrylatora zewnętrznego).

Już od wielu lat nasze samochody firmowe są wyposażone w profesjonalne apteczki. Ich zawartość – w razie wypadku - może pomóc w czasie ‘czterech złotych minut’, tak ważnych dla ratowania życia. We wrześniu ponownie planujemy wziąć udział w zawodach w ratownictwie medycznym. „Bezpieczna Firma” to jedyne w Polsce zawody dla ratowników-amatorów. To tam sprawdzimy w praktyce nasze umiejętności nabyte podczas kursów.

W zeszły piątek, 22 czerwca, zostaliśmy zaproszeni na uroczyste zakończenie roku szkolnego 2017/2018 do Technikum Technologii Cyfrowych. Ta szczecińska szkoła, zlokalizowana w sąsiedztwie Technoparku Pomerania, stawia sobie za cel kształcenie przyszłych specjalistów z branży IT. Od października 2017 r., na mocy porozumienia o współpracy, jesteśmy firmą partnerską Technikum i wspieramy rozwój tej nowoczesnej edukacji.

W trakcie roku szkolnego staraliśmy się przybliżyć uczniom wybrane zagadnienia technologiczne podczas organizowanych przez nas lekcji. Odbywały się one pod okiem Macieja, który na co dzień jest programistą w naszym zespole, a także wykładowcą w Katedrze Inżynierii Oprogramowania ZUT. Podczas tych praktycznych warsztatów uczniowie poznali jak działa środowisko Visual Studio, Kompilator oraz nauczyli się implementować proste algorytmy. Planujemy kontynuować tę współpracę i po wakacjach chcemy wrócić z nowymi tematami lekcji.

Już od kilku lat w jeden z czerwcowych weekendów otwieramy firmowy sezon na kajaki. Spotykamy się nad jedną z malowniczych rzek województwa zachodniopomorskiego żeby razem pokonywać wodne kilometry. Zabieramy namioty, rodziny, znajomych i dobre humory. Nasze wyprawy zawsze są źródłem niezapomnianych przygód i dostarczają nam wielu wrażeń.

Tak było i tym razem! W miniony weekend miłośnicy sportów wodnych z naszej firmy wyruszyli na spływ kajakowy. Pod okiem naszego kolegi Piotra – który już po raz piąty podjął się roli organizatora – udało im się pokonać 18 kilometrów. Pogoda nie zawiodła – słońce towarzyszyło śmiałkom podczas całej wyprawy. Po trudach walki z wartkim nurtem Korytnicy był też czas na ognisko. Frekwencja dopisała – w spływie wzięło udział 40 osób! Pracownicy i ich rodziny oraz znajomi - to grono miłośników wspólnego wiosłowania z roku na rok jest coraz liczniejsze. Kolejny spływ już w sierpniu!

Zgodnie z zapowiedzią, 5-6 czerwca byliśmy z naszym stoiskiem na Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodów. W tym roku ponownie jako sponsor wydarzenia, które przyciąga setki osób. Ponad 600 uczestników, 18 prelegentów, 18 różnych wystąpień, nowa formuła prezentacji, wystawa targowa produktów i usług, gala nagród rynku dealerskiego, a wszystko to podczas dwóch, bardzo aktywnych dni w Rawie Mazowieckiej.

Spotkanie branży i otoczenia rynku to przede wszystkim konferencja i przestrzeń wystawiennicza. Warto jednak podkreślić, że to także godziny przewidziane na rozmowy, możliwość wymiany spostrzeżeń i wiedzy oraz inspirujące dyskusje. Stale rosnące zainteresowanie produktem SVCloud Blacharnia i powiększające się grono jego użytkowników spowodowało, że to właśnie o nim najchętniej rozmawiali z nami odwiedzający. Równie ważnym tematem rozmów było wejście w życie RODO i związana z tym aktualizacja naszych systemów – przeprowadzona aby pomóc Klientom w spełnieniu wymogów nowego rozporządzenia. Dziękujemy wszystkim, którzy pojawili się na naszym stoisku.

W sobotę, 9 czerwca, w Parku Kasprowicza obył się bieg sztafet firmowych. To już czwarta edycja tej imprezy. My, zachęceni zeszłorocznym debiutem, również w tym roku postanowiliśmy wziąć w niej udział. Na starcie pojawiło się ponad 300 sztafet, a każda składała się z czterech osób. Dystans do pokonania – 4 x 4 km. Upalne słońce, wymagające podbiegi i schody - chyba dla wszystkich zawodników taka trasa była wyzwaniem.

Nasze zespoły dzielnie sobie poradziły w tych warunkach. W tym roku reprezentowały nas dwie sztafety męskie i jedna damsko-męska! Wszystkim udało się ukończyć bieg z uśmiechem i bez kontuzji. Czas naszych sztafet to kolejno: 1:20:19, 1:26:46 i 1:29:27. Mimo zmęczenia wśród zawodników panowała pozytywna atmosfera, która sprzyjała integracji i wspólnemu kibicowaniu. Pewnie za rok też pobiegniemy!

Początek roku 2018 przyniósł zmiany w przepisach podatkowych. Od stycznia wszyscy przedsiębiorcy, zgodnie z wymaganiami fiskusa, są zobowiązani co miesiąc przesyłać JPK_VAT. Natomiast 1 lipca to data, od kiedy pozostałe siedem struktur dokumentów JPK trzeba będzie generować i przesyłać na wezwanie urzędu skarbowego. Przypominamy, że wymagania resortu finansów dotyczą wszystkich przedsiębiorców.

Wciąż pomagamy naszym klientom w przygotowaniu się do tego obowiązku. Udostępniamy dedykowany moduł SvJPK, który powstał żeby obsłużyć dwie z wymaganych struktur, tj. dokumenty: sprzedaży (JPK_FA) i magazynowe (JPK_MAG) zewidencjonowane w systemie AutoStacja. Moduł jest uruchamiany zdalnie, w sposób, który nie powoduje przerw w codziennej pracy z systemem. Co więcej - nadal można zgłaszać chęć instalacji modułu.

Już za tydzień, 5 – 6 czerwca, w Rawie Mazowieckiej obędzie się 9. Ogólnopolski Kongres Dealerów Samochodów. Wydarzenie, które gromadzi dealerów, ekspertów i praktyków z branży motoryzacyjnej. 600 uczestników w jednym miejscu, 18 wystąpień i kilkadziesiąt firm z bezpośredniego otoczenia rynku dealerskiego. My również tam będziemy! Zapraszamy serdecznie na Kongres Dealerów i na nasze stoisko. Do zobaczenia w Rawie Mazowieckiej.

Już we wtorek, 29 maja, o godzinie 14:30, odbędzie się webinar organizowany we współpracy z firmą Sage. Podczas prezentacji online opowiemy, dlaczego warto korzystać z systemu Sage Symfonia ERP zintegrowanego z oprogramowaniem AutoStacja. Zwrócimy uwagę na liczne korzyści, które usprawniają i przyspieszają pracę, takie jak:

  • dekretacja dostępna bezpośrednio w DMS AutoStacja (podgląd i raporty)
  • automatyczny eksport dokumentów z DMS AutoStacja do Sage Symfonia ERP
  • dostęp do aktualnego stanu rozliczeń kontrahentów w DMS AutoStacja na podstawie danych z Sage Symfonia ERP
  • brak konieczności ręcznego wprowadzania wyciągów bankowych do DMS AutoStacja
  • uporządkowanie obecnego stanu rozliczeń rozrachunków (w procesie wdrożenia SvIRR)
  • możliwość ustalenia limitu kredytowego dla klientów i zgody na płatności opóźnione na podstawie aktualnych danych.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny. Serdecznie zapraszamy.

25 maja 2018 r. wchodzi w życie unijne rozporządzenie w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Nowe przepisy mają na celu ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych stosowanych przez przedsiębiorców na terenie całej UE.

RODO nie precyzuje sposobu implementacji nowych przepisów. Każda firma, zależnie od zidentyfikowanych ryzyk i uwarunkowań technicznych, decyduje jakie zastosuje mechanizmy, procedury i rozwiązania, by zapewnić właściwą ochronę danych osobowych. W efekcie, każdy przedsiębiorca indywidualnie wprowadza modyfikacje zarówno w obszarze organizacyjnym, jak i technicznym. Jednym z tych obszarów jest wdrożenie ochrony danych osobowych w systemach informatycznych.

Aby pomóc naszym Klientom w spełnieniu wymogów nowego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, rozszerzamy system AutoStacja o narzędzia wspomagające, dotyczące następujących aspektów:

  • Bezpieczeństwa systemu
  • Ewidencji i Identyfikacji Danych Osobowych
  • Rejestracji Stanu Zgód Klienta
  • Rejestru Użyć Danych Osobowych
  • Realizacji praw osoby, której dane dotyczą.

Chcemy jednak podkreślić, że aktualizacja systemu AutoStacja jest tylko jednym z wielu kroków jakie nasi Klienci - jako Administratorzy Danych Osobowych - powinni wykonać w celu indywidualnego wdrożenia procedur ochrony danych osobowych zgodnych z RODO.

Tłusty Czwartek to chyba jedyny dzień w roku kiedy nie liczymy kalorii. Stoimy dziś przed wyzwaniem zjedzenia 300 pączków! U nas królują te z różą i ajerkoniakiem.

Co prawda, podobnie jak w zeszłym roku, przygotowujemy się już do NCDC Business Race, jednak dzisiaj nikt nie odmówi sobie zjedzenia chociaż jednego pączka! Później pobiegamy, żeby spalić te zbędne kalorie, a na razie wszyscy jesteśmy łasuchami.

2 grudnia, po raz kolejny w tym roku, spotkaliśmy się na imprezie integracyjnej. Biesiada odbyła się w podziemiach zabytkowej winiarni. Frekwencja była wysoka, nawet koledzy z oddziałów w Poznaniu i we Wrocławiu pojawili się w komplecie! Czas spędziliśmy więc w licznym gronie przy dźwiękach muzyki i suto zastawionym stole. Jedną z atrakcji wieczoru było profesjonalnie zorganizowane karaoke. Chętnych do wokalnych popisów nie brakowało. Rozmowy, taniec, śpiew – każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Zdradzimy, że gościem specjalnym na naszym spotkaniu był św. Mikołaj. Nikogo nie zostawił z pustymi rękoma, a przy tym nikt nie dostał rózgi. Takie niespodzianki lubimy! Już nie możemy się doczekać kolejnej okazji do integracji.

Już od 1 stycznia 2018 r. wszyscy przedsiębiorcy, zgodnie z wymaganiami fiskusa, będą zobowiązani co miesiąc przesyłać JPK_VAT. To nie wszystko. Jednolity Plik Kontrolny to aż siedem struktur dokumentów. Pozostałe, zgodnie z przepisami ustawy, już od 1 lipca 2018 r. będą musiałby być generowane i przesyłane na wezwanie urzędu skarbowego. Wymagania resortu finansów dotyczą wszystkich, nawet najmniejszych przedsiębiorców. Ważne, aby do zapowiadanych zmian przygotować się odpowiednio wcześnie. Niedostosowanie się do wymogów i brak JPK może skutkować odpowiedzialnością karno-skarbową.

Żeby pomóc naszym klientom w przygotowaniu i ułatwić im to zadanie, stworzyliśmy dedykowany moduł SvJPK. Obsłuży on dwie z wymaganych struktur, tj. dokumenty: sprzedaży (JPK_FA) i magazynowe (JPK_MAG) zewidencjonowane w systemie AutoStacja. Moduł powstał w odpowiedzi na wymagania resortu i jest niezbędny do obsługi JPK w zakresie wspomnianych dokumentów. Wszyscy klienci, którzy korzystają z systemu AutoStacja, powinni go u siebie zainstalować. Aby to zrobić, wystarczy się zarejestrować i wybrać dogodny termin instalacji. My zajmujemy się resztą, uruchamiając moduł zdalnie, w nieinwazyjny sposób.

18 października mieliśmy przyjemność wziąć udział w Konferencji Dealerskiej w Łodzi, organizowanej przez Stowarzyszenie Dealerów Volkswagena, Audi, Skody i Seata, którego jesteśmy partnerem.

Podczas wystąpienia na Kongresie poruszyliśmy wiele istotnych tematów. Obejmowały przede wszystkim:

  • zmiany w przepisach, takie jak:
    • obowiązek JPK od 1 lipca 2018 r. dotyczący wszystkich przedsiębiorców
    • rozporządzenie RODO w kontekście najnowszego projektu ustawy o ochronie danych osobowych
  • specjalistyczne rozwiązania, które proponujemy dealerom w obszarze
    • dokumentacji (serwer dokumentów w systemie AutoStacja)
    • raportowania (raporty dla działu handlowego i serwisu)
    • fakturowania (usprawnienia dla działów księgowych)

Przygotowaliśmy także stoisko poświęcone naszemu najnowszemu produktowi, którym jest SVCloud Blacharnia. To system klasy BMS do zarządzania procesem likwidacji szkód w warsztacie blacharsko-lakierniczym, który:

  • pozwala na planowanie, kontrolę i ewidencję napraw z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (m.in. tabletu)
  • posiada elektroniczną ewidencję napraw wieloszkodowych (teczka naprawy)
  • wspiera organizację pracy na każdym etapie procesu likwidacji szkody
  • współpracuje z innymi systemami: AutoStacja, AudaNet, baza GUS

SVCloud Blacharnia jest odpowiedzią na oczekiwania rynku dealerskiego. Podążając za trendami, wspieramy rozwój cyfrowej rewolucji w biznesie. Nasz produkt to narzędzie dla wymagających, które pomaga w szybszym i łatwiejszym zarządzaniu przynoszącym realne zyski.

W dniach 10-11 października uczestniczyliśmy w Konferencji Dealerów Suzuki, organizowanej przez Suzuki Motor Poland. Spotkanie odbyło się w malowniczej, mazurskiej miejscowości Łukta. Podczas dwóch dni konferencji zaprezentowaliśmy najnowsze rozwiązania dedykowane sieci dealerskiej:

  • raport serwisowy dla dealera, generowany z programu AutoStacja
  • centralną kartotekę kontrahentów w systemie AutoTeam
  • mobilne przyjęcie auta na serwis, przy pomocy aplikacji mobilnej powiązanej z programem AutoStacja

Nowa funkcjonalność w AutoTeam, jak i aplikacja dla serwisu, to produkty, które będą dostępne w maju przyszłego roku. Na konferencji przedstawiliśmy ich koncepcje i funkcjonalności.

Mówiliśmy także o naszym najnowszym produkcie, którym jest SVCloud Blacharnia. To system klasy BMS do zarządzania procesem likwidacji szkód w warsztacie blacharsko-lakierniczym. Pierwsze pilotażowe wdrożenia tego systemu już za nami.

W piątek, 13.10.2017 r., podpisaliśmy porozumienie o współpracy z Technikum Technologii Cyfrowych w Szczecinie. Szkoła sąsiaduje z Technoparkiem Pomerania i będzie kształcić przyszłych specjalistów z branży IT. Program nauczania, tworzony w porozumieniu z przedsiębiorcami, ma wesprzeć kształcenie informatyczne i dostosować je do potrzeb pracodawców.

Jako firma partnerska, chcemy pomagać w rozwoju tej nowoczesnej edukacji zarówno merytorycznie, jak i praktycznie. W ramach współpracy będziemy czynnie uczestniczyć w procesie dydaktycznym m.in. dzięki prowadzeniu lekcji pokazowych z zagadnień technologicznych, czy organizowaniu praktyk dla uczniów.

Z radością informujemy, że 26 września otworzyliśmy oddział w Poznaniu. Nasze biuro mieści się na parterze siedmiokondygnacyjnego, nowoczesnego budynku. Szyperska Office Center to biurowiec zlokalizowany nad brzegiem Warty, w ścisłym centrum Poznania – 10 minut pieszo od Starego Rynku.

Obecnie w nowym biurze pracują trzy osoby. Jednak w związku z ciągłym rozwojem firmy, wkrótce zamierzamy wzmocnić nasz poznański zespół.

Błotne kałuże, quady, żyroskop, alkogogle, strzelanie z broni palnej, szalony przejazd transporterem wojskowym URAL, a także zawody w siłowaniu się na rękę i….w dojeniu kozy – to tylko część atrakcji naszej ostatniej imprezy integracyjnej, w której braliśmy udział w dniu 09-09-2017.

Meldujemy, że militarno-ekstremalna przygoda naznaczona prawdziwym wysiłkiem fizycznym i rywalizacją - już za nami, strat w ludziach - nie odnotowano.

Nasz kolega uczestniczył w ekstremalnym „dzikobiegu” - tak entuzjaści prawdziwie dzikich wrażeń nazywają finałowy bieg w Policach, kończący festiwal „Dziki Weekend 2017”.

Z relacji na żywo wiemy, że trasa biegu była naznaczona wieloma przeszkodami, a ich pokonanie wymagało odwagi, walki z własnymi słabościami i umiejętności przetrwania w niesprzyjających warunkach.

6-7 czerwca braliśmy udział w Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodowych w Rawie Mazowieckiej. To największa impreza branżowa w Polsce, której SoftVig był jednym ze sponsorów. W czasie Kongresu zaprezentowaliśmy całkowicie nową aplikację SVCloud Blacharnia. Program służy do zarządzania procesem likwidacji szkód w warsztacie blacharsko-lakierniczym.

Prezentacja aplikacji wywołała żywe zainteresowanie wśród uczestników Kongresu. Otrzymaliśmy wiele cennych uwag dotyczących potrzeb naszych Klientów. Wspólne rozmowy już niedługo zaowocują spotkaniami i pierwszymi wdrożeniami pilotażowymi.

Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko i zapraszamy za rok!

Był pot, ból, zmęczenie, a nawet skręcenie kostki. Wyzwanie spore, ale i niesamowita zabawa połączona z odrobiną rywalizacji. Nasze dwa zespołu zajęły 42. i 78. miejsce (na 228 sztafet).

Wynik jest naprawdę imponujący. W obu drużynach dominował uśmiech i radość z ukończenia sportowej rywalizacji.

Rozpoczęliśmy proces zmiany identyfikacji naszej firmy. Przede wszystkim przedstawiamy nowe logo odzwierciedlające naszą dynamikę i nowoczesność. Dziś startujemy z nową stroną internetową, która jest owocem pracy zespołu SV i partnerów zewnętrznych.

W tym roku uczestniczymy w Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodowych w Rawie Mazowieckiej. Jesteśmy jednym ze sponsorów. Zapraszamy na nasze stoisko!
https://www.kongresdealerow.pl/o-kongresie/

NCDC Business Race to pierwsza w Szczecinie i regionie sztafeta biznesowa, przeznaczona dla pracowników i właścicieli firm. Nie może nas na niej zabraknąć. Już 10 czerwca od godz 11:00 będziemy kibicować naszym rozbieganym kolegom. Trzymajcie kciuki!
http://www.ncdcbusinessrace.pl/dla-biegaczy/o-biegu