Cyfryzacja w motoryzacji to dynamicznie rozwijający się trend, jednak tempo zmian nie jest wszędzie jednakowe. W Polsce rynek blacharsko-lakierniczy znajduje się na etapie transformacji. Świadomość korzyści z nowoczesnych technologii rośnie, ponieważ mają one kluczowe znaczenie w spełnianiu wysokich oczekiwań klientów.
Jakie są potrzeby nowoczesnych blacharni-lakierni?
Nowoczesne blacharnie-lakiernie mają przed sobą szereg wyzwań:
- utrzymanie jak najwyższej jakości obsługi,
- wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań,
- optymalizacja procesów,
- redukcja kosztów.
Szczególnie ważna będzie poprawa kluczowych wskaźników – m.in. skrócenie czasu naprawy samochodu. Większa liczba obsługiwanych klientów, to większe zyski dla firmy. Jednak jak to zrobić nie tracąc na jakości?
Odpowiedzią są nowoczesne systemy informatyczne, które usprawniają proces naprawy.
Czym jest system BMS?
BMS, czyli Bodyshop Management System, to specjalistyczne oprogramowanie służące do zarządzania procesami związanymi z naprawami blacharsko-lakierniczymi w warsztatach samochodowych. Umożliwia koordynowanie i optymalizowanie różnych etapów naprawy pojazdów, od momentu zgłoszenia szkody przez klienta, aż po finalizację naprawy i wydanie samochodu. Jest cennym źródłem informacji – ułatwia raportowanie i analizę wyników oraz wspiera podejmowanie decyzji biznesowych.
Korzyści z zastosowania BMS to przede wszystkim:
- wzrost efektywności operacyjnej – skrócenie niektórych etapów naprawy poprzez lepszą organizację pracy,
- poprawa komunikacji z klientami,
- optymalizacja kosztów, co przekłada się na szybsze i bardziej precyzyjne naprawy, a także wyższy poziom zadowolenia klientów – np. dzięki ograniczeniu kosztów związanych z wynajęciem samochodu zastępczego.
Chmurowe rozwiązanie BMS od SoftVig
Integracje systemów, automatyzacja procesów i narzędzia informatyczne, które wspierają wykonywanie codziennych zadań – do takiego standardu pracy dążymy. Przykładem jest trwająca realizacja wdrożeń systemu BMS SoftVig w sieci dealerskiej Volvo Car Poland.
System BMS pomoże w zarządzaniu procesami blacharsko-lakierniczymi dealerów Volvo i zapewni.:
- jeszcze lepiej uporządkowany magazyn lakierniczy,
- szybki dostęp do informacji o każdej toczącej się lub czekającej naprawie,
- automatyzację procesu rozliczania materiałów lakierniczych i normaliów,
- raportowanie i analitykę, w oparciu o wskaźniki przedstawione w czytelny sposób.
– Marka Volvo od lat jest kojarzona przede wszystkim z bezpieczeństwem, solidnością i dbałością o każdy szczegół. Odzwierciedleniem tego w codziennej pracy jest m.in. wprowadzenie ujednoliconych standardów – tak, jak ma to miejsce w przypadku raportowania i organizacji procesu blacharsko-lakierniczego. Z przyjemnością działamy na rzecz rozwoju i cyfryzacji branży automotive. Chcemy zwiększać efektywność operacyjną naszych klientów i pomagać im osiągać kolejne sukcesy. Jesteśmy przekonani, że technologia może w tym skutecznie pomóc – mówi Sławomir Mazepa z SoftVig.
System BMS oferuje również kalendarz samochodów zastępczych, usługę planowania pracy myjni oraz wsparcie w procesie zamawiania części. Ważnym elementem jest także integracja z systemem do kosztorysowania AudaNet.
Nowoczesne rozwiązania informatyczne w blacharni-lakierni to nie tylko lepsza organizacja pracy, ale również wyznaczanie nowych standardów. To ważny krok w stronę cyfryzacji, która wspiera rozwój branży motoryzacyjnej w Polsce.
Przyszłość już tu jest. A SoftVig jest gotowy, aby Ci w niej towarzyszyć.