Aktualności

Sprawdź co dzieje się w naszej firmie. Przeczytaj aktualności dotyczące naszej działalności.
Dowiedz się więcej.

2023

Omnetic Used Car Management to inteligentny przewodnik po całym procesie sprzedaży używanych samochodów. Wyróżnia go nie tylko intuicyjny interfejs, ale przede wszystkim mnogość narzędzi, dzięki którym praca dealera staje się łatwiejsza. Tworzenie ofert, edycja zdjęć - z tym modułem publikacja ogłoszeń odbywa się z poziomu aplikacji i jest możliwa w 31 serwisach.

Co można zyskać z modułem Omnetic Used Car Management?

  • pełną kontrolę nad procesami
  • monitoring oczekiwanych i rzeczywistych kosztów oraz przychodów, w tym przegląd marż
  • szczegółowe wyceny pojazdów
  • szeroki przekrój możliwości biznesowych
  • możliwość tworzenia i wysyłania ofert bezpośrednio w aplikacji

Niezależnie od tego, czy prowadzisz jeden oddział, czy zarządzasz całą siecią, ten moduł będzie Twoim wsparciem w sprzedaży samochodów używanych!

Więcej informacji można znaleźć TUTAJ >>

Lato żegnaliśmy wspólnym zwiedzaniem Berlina! To był dzień pełen niesamowitych wrażeń, nowych doświadczeń i bardzo dobrej zabawy, a słoneczna aura towarzyszyła nam przez cały wyjazd.

Jak nam minął ten wspólny czas? Przemierzyliśmy kilometry drogowe, wybierając się w podróż autokarem. Przemierzyliśmy kilometry piesze podczas spaceru z przewodnikiem, oglądając ikoniczne miejsca Berlina, poznając ich historię. Zaprzeczyliśmy prawom grawitacji, wjeżdżając na Panorama Punkt najszybszą windą w Europie, aby podziwiać widok na miasto z 24. piętra wieżowca. Odbyliśmy podróż kulinarną z obowiązkowymi berlińskimi smakami - były precle, currywurst, był sznycel. Przemierzylismy kilometry wodne. Niezapomnianym punktem wizyty był rejs statkiem po Szprewie - okazja do tego, aby podziwiać piękno Berlina z innej perspektywy.

Nasz wyjazd nie mógłby się odbyć bez naszych organizatorek! Tutaj szczególne podziękowania dla naszej niezawodnej Agaty, która zadbała o to, aby każdy punkt imprezy był dopięty na ostatni guzik! Za każdym razem pomysły na wspólne spędzanie czasu miło nas zaskakują, dlatego już nie możemy się doczekać kolejnej okazji do integracji!

19 i 20 września Łódź ponownie zmieniła się w dealerską stolicę Polski! W tym roku wydarzenie przyciągnęło podobno rekordową liczbę ponad 800 osób!

Dealer Kongres organizowany przez Miesięcznik Dealer, od lat łączy całą branżę motoryzacyjną. Zarówno przedstawicieli dużych, jak i mniejszych punktów dealerskich. To świetna okazja do wielu interesujących spotkań i rozmów. Wymiana doświadczeń, dobrych praktyk z rynku dealerskiego i inspiracje dla wielu nowych rozwiązań!

Dealer Kongres to:

  • najbardziej aktualne tematy, którymi żyje branża automotive
  • mnóstwo inspirujących wystąpień konkretnych i zróżnicowanych tematycznie
  • dobre praktyki dealerskie oraz najnowsze trendy z rynku
  • ciekawe rozmowy podczas spotkań w kuluarach

Podczas Kongresu, na naszym stoisku żywo dyskutowaliśmy o przyszłości sprzedaży samochodów używanych i naszym najnowszym rozwiązaniu Omnetic Used Car Management - dla dużych i tych jeszcze niedużych dealerów.

Dziękujemy wszystkim, którzy nas odwiedzili! Brawa dla organizatora Miesięcznik Dealer, za kolejną edycję dopracowanego w każdym aspekcie największego, branżowego wydarzenia w Polsce. Dobrze było tu być.

Konferencja Acoat Selected niezmiennie stanowi źródło inspiracji, wiedzy, narzędzi i gotowych rozwiązań wpływających na zwiększenie rentowności dealerskich biznesów.

Firma AkzoNobel już od wielu lat organizuje biznesowe spotkania dla dealerów, klientów i partnerów uczestniczących w programie Acoat Selected. To forum wymiany wiedzy i doświadczeń z branży automotive. Podczas naszego tegorocznego pobytu w Sopocie działo się wiele: warsztaty, panele dyskusyjne i rozmowy w kuluarach. Poruszane są m.in. takie kwestie jak:

  • zrównoważony rozwój w branży automotive
  • najnowsze trendy rynkowe
  • rentowności biznesu blacharsko-lakierniczego

Dziękujemy AkzoNobel za to, że po raz kolejny mogliśmy wziąć udział w tym wyjątkowym wydarzeniu!

Jesteśmy zespołem, który kocha aktywność fizyczną i wspólną zabawę, dlatego kiedy nasz kolega z zespołu Krzysiek zaproponował firmowy Turniej Rzutów do Kosza, nie trzeba było nas długo namawiać. Odeszliśmy od komputerów i na sportowo pożegnaliśmy wakacje.

W rundzie rozgrywkowej wzięło udział ponad 20 osób. Dzielnie rywalizowaliśmy, wspierając się nawzajem i czerpiąc radość z każdego trafionego kosza. Sekcja kibiców dopingowała zawodowo i z pełnym zaangażowaniem!

I jak na prawdziwy sportowy turniej przystało, były nagrody, ale zanim zostały rozdane, musiały odbyć się dogrywki! Szczególnie emocjonująca okazała się ta w finale o 2 miejsce!

Gratulacje dla TOP3 tego Turnieju - Waldka, Marcina i Joanny! Wasza szybkość i skupienie były nie do pobicia! Wielkie brawa dla wszystkich uczestników i uczestniczek, którzy oddali swoje rzuty i pokazali, że sportowe zacięcie idzie w parze z dobrą zabawą!

Wiele pytań, które trafiają do naszego zespołu wsparcia klienta, dotyczy tematów związanych z wystawianiem dokumentów sprzedaży w systemie DMS AutoStacja. Aby w pełni wykorzystywać możliwości systemu warto go odpowiednio skonfigurować. Wychodząc naprzeciw potrzebom i chcąc ułatwić pracę lokalnym administrator(k)om, opowiedzieliśmy o tym na spotkaniu online.

We wtorek, 22 sierpnia Mariusz Kłobukowski i Przemysław Wodziński — eksperci z działu wsparcia klienta, którzy na co dzień wspierają technicznie i merytorycznie naszych klientów, podczas webinaru opowiedzieli i pokazali m.in.

  • jak poprawnie ewidencjonować samofakturowanie - co to za funkcja i jak działa
  • w jaki sposób skonfigurować płatności opóźnione i przeterminowane
  • jak blokować użytkownikom DMS AutoStacja możliwość wystawiania dokumentu sprzedaży płatnego przelewem na określonych kontrahentów - wybranych lub zalegających z płatnościami

Nasz cykl webinarów trwa nadal. Już szykujemy kolejne! Do zobaczenia!

19 sierpnia obchodzimy Światowy Dzień Fotografii. Ta data nie jest przypadkowa. Dokładnie 19 sierpnia 1839 roku rząd francuski upublicznił technologie opracowane przez Nicephore Niépce'a i Louisa Daguerre'a, których uznaje się za wynalazców fotografii (a dokładnie techniki dagerotypii). Dzięki temu wynalazkowi dzisiaj możemy zapisywać chwile — opowiadać obrazami.

Jedną z osób, która zawodowo chwyta ulotność chwil, jest nasz kolega z Zespołu, Marcin Zaborowski — Principal Program Manager w SoftVig. Marcin jest fotografem dokumentalnym i od 2009 roku współpracuje z magazynem „National Geographic Polska”. To dwukrotny laureat Grand Press Photo. Jego prace publikowane były m.in. w „El País”, „AZ Zeitung”, "„The Guardian”, „National Geographic Polska”. Pracował również nad długoterminowym projektem dokumentalnym o prześladowanej mniejszości muzułmańskiej z południowej Azji (znanej jako Rohingja), prezentowanej na wystawie „Newcomers”.

Marcin wraz z grupą fotografów z „National Geographic Polska” przyłączył się do wyjątkowej inicjatywy Polskiej Misji Medycznej, której celem jest zwrócenie uwagi na to, jak zmiany klimatu wpływają na pogorszenie sytuacji żywnościowej oraz zdrowotnej milionów ludzi na całym świecie. 62 fotografie przedstawiające różnorodny, zmieniający się na naszych oczach świat widziany okiem profesjonalnych fotografów to prace, które można zobaczyć i kupić na charytatywnej aukcji Allegro do 10 września 2023 r. Aukcja jest dostępna TUTAJ >>

Planer Serwisu to inteligentne wsparcie w procesie planowania prac w warsztacie mechanicznym. Także w sytuacji, kiedy serwis oferuje swoim klientom usługi door to door. Mobilna aplikacja Planer Serwisu „Door to Door” to rozwiązanie, które zostało stworzone, aby wspierać w pracy dealerów realizujących usługi serwisowe obejmujące:

  • dostarczenie klientowi samochodu zastępczego
  • odebranie auta od klienta i przetransportowanie go do serwisu
  • odprowadzenie naprawionego pojazdu pod wskazany adres

Kierowca usługi door to door zajmujący się procesem może łatwiej, szybciej i wygodniej organizować swoją pracę razem z aplikacją! Pomoże mu w tym lista zadań ze wszystkimi niezbędnymi informacjami: numerem rejestracyjnym, modelem pojazdu, datą i godziną wykonania zadania, danymi kontaktowymi klienta i jego adresem. Wszystko dostępne pod ręką, w aplikacji!

Planer Serwisu „Door to Door” umożliwia:

  • dostęp do zadań zaplanowanych na dany dzień
  • możliwość oznaczania tych już wykonanych
  • wyszukanie zleceń do realizacji, np. po numerze VIN pojazdu
  • wywoływanie Google Maps z adresem klienta
  • wybieranie numeru klienta i kontakt telefoniczny bezpośrednio z aplikacji

Ponadto rozszerzyliśmy integrację Planera Serwisu z DMS AutoStacja.
Od teraz zarządzanie zleceniem i naprawą jest łatwiejsze, ponieważ można swobodnie rejestrować:

  • status części – zamówienie na podstawie danych z DMS AutoStacja
  • przyjęcie pojazdu – status rezerwacji w kalendarzu
  • czas pracy – rozpoczęcie, wstrzymanie, zakończenie i wydanie pojazdu
  • status naprawy i zlecenia

Dodatkowo, zakończenie lub anulowanie pracy spowoduje, że rekord nie będzie widoczny na tablicy zarządzania naprawami.

Wszystkie nowe funkcje wprowadzamy z myślą o tym, aby system ułatwiał prowadzenie procesów. Koncentrujemy się na tworzeniu i dostarczaniu kompleksowych rozwiązań IT dla branży automotive, aby wspierać rozwój naszych klientów na każdym kroku!

Chcesz dowiedzieć się więcej o aplikacji Planer Serwisu lub umówić się na bezpłatną prezentację? Zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem handlowym.

Sierpniowy piątek to idealny moment na niecodzienną chwilę przerwy. Właśnie dlatego dzisiaj przed nasz biurowiec w Technopark Pomerania zaprosiliśmy Lodowóz ze szczecińskiej kawiarni Między Wierszami. Pogoda ostatnio lubi zaskakiwać, a zapowiedzi meteorologów wciąż zwiastują deszcz. Mimo to dla nas lody najlepiej smakują latem!

To już staje się tradycją, że w wakacyjny nastrój wprowadza nas festiwal lodowych smaków, a deser przyjeżdża do nas z lokalnych lodziarni. Co prawda nie tylko słodycze nam w głowach. Pizza, burgery, paszteciki szczecińskie - też jesteśmy na tak! Bardzo lubimy takie smaczne, wspólne spotkania!

Żeby praca z aplikacją była jeszcze wygodniejsza, od teraz na zleceniu naprawy można dodać mechanika. To wsparcie w elektronicznej współpracy między nim a doradcą serwisowym. Mechanik zobaczy, ile zleceń czeka na jego liście danego dnia. Doradca z kolei na podstawie informacji od mechanika, jeszcze szybciej przygotuje ofertę do konkretnej naprawy. A to nie wszystko!

Aby wspomóc pracowników i zmniejszyć ich nakład pracy związanej z kontaktem z klientami, uruchomiliśmy wsparcie w zakresie zbiorczej komunikacji e-wiadomości dotyczących napraw. Co to oznacza w praktyce? Doradca serwisowy może w zautomatyzowany sposób przygotować wiele komunikatów na podstawie wzorcowego szablonu. Można go swobodnie edytować, a także dodawać załączniki: zdjęcia, wideo czy pliki PDF.

Chcesz dowiedzieć się więcej o aplikacji Video Service lub umówić się na bezpłatną prezentację? Zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem handlowym.

Aby praca z DMS AutoStacja była jeszcze bardziej efektywna i wygodna, integrujemy nasze rozwiązanie z systemami innych dostawców usług dla branży automotive. W ostatnim czasie uruchomiliśmy dwie nowe funkcjonalności w DMS AutoStacja.

Tjekvik
Integracja z kluczykomatami
Inteligentna technologia samoobsługowa Tjekvik, pozwala klientom serwisu zostawić kluczyki do samochodu w tzw. kluczykomacie. Wygodnie, o każdej porze, szybko i bezobsługowo. To wygoda także dla pracowników serwisu, którzy od teraz mogą rozpoczynać pracę z kluczykomatem już w systemie DMS AutoStacja. Uruchomiliśmy funkcjonalność, która po zaznaczeniu odpowiedniego pola na zleceniu w DMS AutoStacja, w zautomatyzowany sposób przesyła informacje do kluczykomatu. Bez konieczności przełączania się między systemami.

Arval
Integracja z platformą Invoice Arval
Żeby ułatwić pracę i przyspieszyć przesyłanie faktur na platformę Invoice Arval, rozbudowaliśmy system DMS AutoStacja o nową funkcjonalność. Dzięki automatyzacji za pomocą jednego przycisku prześlą Państwo dokumenty cyfrowe bezpośrednio z DMS Autostacja na platformę Arval. Szybko i wygodnie. Bez konieczności przełączania się między systemami.

Chcesz dowiedzieć się więcej o integracji DMS AutoStacja z kluczykomatami Tjekvik lub platformą Invoice Arval? Zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem handlowym.

Każde spotkanie organizowane dla managerów służy nie tylko informowaniu o procesach. Równie istotnym aspektem takich wydarzeń jest też rozwój umiejętności podczas warsztatów, a także integracja między liderami.

Warsztaty Liderów w Mierzęcinie były doskonałą okazją do tego, by porozmawiać o strategii na najbliższe miesiące oraz przeanalizować wyniki ankiety pracowniczej dotyczącej wartości biznesowych w SoftVig. Poruszaliśmy również tematy dotyczące planów rozwoju firmy w ciągu najbliższych miesięcy.

Szkolenie dla naszej kadry przeprowadziła Lilianna Marciniak - specjalistka ds. coachingu w biznesie oraz rozwoju przedsiębiorstw. Prowadząca wyróżnia się nie tylko dużą wiedzą, ale też zaangażowaniem i empatią, co miało wpływ na pozytywny przebieg warsztatów. Swobodna dyskusja w atmosferze życzliwości była tym, czego potrzebował nasz zespół.

Lubimy się szkolić i nawet w okresie wakacyjnym stawiamy na rozwój!

Co prawda wakacje zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów to czas urlopów i odpoczynku, ale także idealny moment na poznawanie nowych rzeczy i uzupełnianie wiedzy. Właśnie dlatego nasz helpdesk wybrał najczęstsze pytania pojawiające się podczas pracy z systemem DMS AutoStacja.

Kolejny z cyklu webinarów powstał z myślą o tym, aby ułatwić pracę lokalnym administratorom naszego systemu. Na spotkaniu opowiedzieliśmy i pokazaliśmy:

  • Jak zarządzać uprawnieniami w DMS AutoStacja?
  • O czym warto pamiętać podczas tworzenia bazy danych dla archiwum logu?

Lipcowy webinar przygotowali doświadczeni konsultanci z działu wsparcia klienta. Spotkanie poprowadzili Marcin Chorzępa oraz Przemysław Wodziński - eksperci w obszarze systemu DMS AutoStacja. To pierwsza porcja wakacyjnej wiedzy. Na kolejną zaprosimy w sierpniu.

22 czerwca to Dzień Kultury Fizycznej. My sport mamy w naszym DNA! Potwierdził to w miniony weekend w Malborku nasz kolega z zespołu, Darek Szadkowski. Sparta Szczecin, w której gra Darek, zajęła 4. miejsce w Mistrzostwach Pomorza w Hokeju na Rolkach. Sparta to hokejowa drużyna amatorów, którzy kochają hokej i nie boją się wyzwań. W sportowej rywalizacji formalnie znaleźli się poza podium. Pokonani wyłącznie przez drużyny, w których grali zawodowcy, prywatnie czują się zwycięzcami wśród amatorów

Podobno w latach 50. ubiegłego wieku w Szczecinie działała sekcja hokeja na lodzie. Sparta Szczecin brała udział w regularnych rozgrywkach ligowych, a swoje mecze rozgrywała na nieistniejącym już Lodogryfie przy al. Wojska Polskiego. Dzisiejsza Sparta Szczecin istnieje od 2015 roku. Jest to amatorska drużyna mieszana - trenują i grają tu zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Warto też wspomnieć, że na malborskim turnieju niemal połowę składu stanowiła młodzież, która wyszła spod trenerskiej pieczy Neila Walsky'ego i jego Fundacji Northstars Szczecin Hokej. Dziecięca drużyna Northstars, z której wywodzi się sekcja młodzieżowa, to kolejny dowód na to, że mamy w naszym mieście hokejowy potencjał. Mimo że lokalnie w Szczecinie brakuje regularnych rozgrywek, utalentowane drużyny z regionu mierzą się w zawodach, zdobywając zaszczytne miejsca!

Darek z sukcesami gra w drużynie od 5 sezonów. Z SoftVig jest związany już 20 lat. To ekspert z wieloletnim doświadczeniem i znajomością zarówno oprogramowania, jak i procesów biznesowych w branży automotive (dealerzy i importerzy samochodów). Na co dzień pracuje w zespole dev i odpowiada za kontrolę jakości naszego systemu DMS AutoStacja. Jest również odpowiedzialny za koordynację powstawania kolejnych wersji oprogramowania oraz przygotowanie dystrybucji zmian w systemie DMS dla setek naszych klientów. A po godzinach? Regularne treningi hokejowe - na łyżwach i na rolkach.

Gratulujemy Darkowi i jego drużynie Sparta Szczecin. Trzymamy kciuki za kolejne hokejowe sukcesy!

W cyklu webinarów z przyjemnością opowiadamy i prezentujemy zarówno rozwiązania z portfolio SoftVig, jak i ich praktyczne zastosowanie i administrowanie nimi.

W nadchodzący wtorek, 20 czerwca odbędzie się webinar pt. „Jak zautomatyzować proces płatności?”, na którym opowiemy m.in.

  • Jak przyspieszyć opłacanie dokumentów sprzedaży i zautomatyzować proces płatności?
  • W jaki sposób działa opłatomat? Zakres funkcjonalności i obsługiwane procesy.
  • Jakie korzyści może przynieść uruchomienie samoobsługowych, szybkich płatności?
  • O czym warto pamiętać, decydując się na wprowadzenie tego rozwiązania?

Gośćmi webinaru będą p. Rafał Skorupa, Dyrektor Zarządzający w Auto Salon Świtoń-Paczkowski oraz p. Artur Jałocha, właściciel firmy Proeltronic. Webinar poprowadzi Piotr Janczyk, lider zespołu wdrożeń, ekspert odpowiedzialny zarówno za wdrożenia produktów i usług z naszego portfolio, jak i za konsolidacje oraz szkolenia.

Chcesz dowiedzieć się więcej o integracji DMS AutoStacja z opłatomatami? Zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem handlowym.

Uczestnicy i uczestniczki 5. edycji Hackathonu GryfJam Szczecin udowodnili, że wystarczy weekend, by powstała intrygująca i działająca gra komputerowa. To były bardzo intensywne dwa dni w Technopark Pomerania! Wszystko w ramach rozwoju, pracy zespołowej i konkursowej realizacji najlepszej gry komputerowej. Wyzwaniem na pewno był wylosowany temat, który brzmiał: 15 (słownie: piętnaście). Pozostawiło to olbrzymie pole do interpretacji i jednocześnie świetnie pobudziło wyobraźnię.

48 godzin, 69 osób, 19 gier, 3 nagrodzone zespoły

Nagroda główna, przyznana głosami publiczności, powędrowała do zespołu Cyfrowe Alpaki, za grę “(...) Morskie opowieści”. Konrad Szymański, Oliwia Raciborska i Michał Makarczuk stworzyli grę, która wykorzystuje niestandardowe kontrolery, zapewniające dodatkową warstwę interaktywności, m.in. wędkę służącą do połowu i deskorolkę do precyzyjnych manewrów kutrem. Załoga kutra, która wyrusza nim na otwarte wody, mierzy się z wyzwaniem - zapas paliwa wystarczy zaledwie na 15 sekund. Dodatkową benzynę trzeba zdobyć samodzielnie na morzu, które może w każdej chwili zaskoczyć podróżników. Dla nas to zapowiedź prawdziwej morskiej przygody!

W kategorii „Nietypowa mechanika” wyróżniono zespół (nie)OGARY za stworzenie gry „Spirit 15th". Spod ich klawiatur wyszła gra akcji, w której mierzymy się z ezoterycznym bogiem rapu. Co ciekawe, cała muzyka wykorzystana w grze powstała podczas GryfJamu.

Kategorią „Gra Solo/Duo” zawładnął dwuosobowy zespół Fachowcy. Drużyna odebrała wyróżnienie za grę „Battle of 15”, w której prosta i uzależniająca rozgrywka pozwala podobno na naprawdę świetną zabawę.

Trzeba przyznać, że kreatywność to znak rozpoznawczy tego wydarzenia! Zielone figurki Gryfa, które zostały wręczone finalistom, stworzył Bartek Lewandowski, uzdolniony uczeń Technikum Kreatywnego w Szczecinie! Gratulujemy nagrodzonym, a także wszystkim uczestnikom i uczestniczkom oraz organizatorom. Dobrze było być częścią tego wydarzenia!

Jak w SoftVig realizujemy pasję do edukowania i wymiany doświadczeń? Regularnie spotykamy się z naszymi klientami, żeby porozmawiać o ich potrzebach i nowych, lepszych narzędziach. Cykl webinarów rozpoczęliśmy od Planera Serwisu, najnowszej usługi na platformie SVCloud.

Podczas webinaru opowiedzieliśmy m.in.:

  • Jak zautomatyzować proces umawiania klienta na wizytę w serwisie mechanicznym?
  • Na czym polega przeplanowanie wizyty serwisowej z użyciem konfiguratora?
  • Co zawiera elektroniczna teczka wykorzystywana w procesie naprawy?
  • W jaki sposób Planer współpracuje z Kalendarzem Myjni i Samochodów Zastępczych?

Spotkanie poprowadził Piotr Janczyk, lider zespołu wdrożeń, ekspert odpowiedzialny zarówno za wdrożenia produktów i usług z naszego portfolio, jak i za konsolidacje oraz szkolenia.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zoptymalizować proces umówień do warsztatu mechanicznego z wykorzystaniem Planera Serwisu? Zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem handlowym.

W ostatni majowy weekend, 26-28 maja, GryfJam Szczecin już po raz piąty zawita do Technoparku Pomerania.

GryfJam to szczecińskie zawody w tworzeniu gier komputerowych, prawdziwy GameDevowy maraton programowania. Projekt został zapoczątkowany w 2017 roku przez lokalnych studentów, pasjonatów, którzy uznali, że brakuje podobnej inicjatywy w regionie. Jak sami mówią - “Takie przedsięwzięcie pomaga przygotować przyszłych programistów oraz grafików do pracy zawodowej. Uczy szukania najefektywniejszych rozwiązań pod presją czasu.”

Uczestnikami Hackathonu są osoby z całej Polski. Mogą w nim brać udział zarówno utalentowani programiści, kreatywni graficy, jak i pomysłowi scenarzyści! Celem wydarzenia jest zaangażowanie młodych ludzi w tworzenie gier - będą na to mieli 48 godzin - ale również, a może przede wszystkim, integracja lokalnej (i nie tylko!) społeczności oraz podnoszenie umiejętności pracy w zespole.

Poprzednie edycje wydarzenia przyciągnęły niemal 300 osób, które stworzyły ponad 70 gier! Gry corocznie oceniane są przez jury złożone z branżowych specjalistów. Jednak zawsze w wyborze tej najlepszej, najważniejszym głosem, jest głos samych uczestników. Ten szczeciński Hackathon to integracja i współpraca oparta na wzajemnym szacunku. Bardzo podoba nam się ta idea, dlatego w tym roku z wielką przyjemnością, po sąsiedzku, wspieramy GryfJam Szczecin!

W tym tygodniu, online, w licznym gronie niemal 100 osób, mieliśmy przyjemność podzielić się z naszymi klientami z sieci Volkswagen Group Polska informacjami dotyczącymi ważnych biznesowo obszarów, o których w szczegółach jeszcze opowiemy. Dziękujemy za tak liczny udział w spotkaniu.

Tematy, które poruszyliśmy to:

  • SoftVig w grupie EAG, zapewniającej nowe możliwości rozwoju o zasięgu europejskim
  • Rozwój oraz transformacja istniejących produktów i usług w kierunku ekosystemu Omnetic
  • Dostarczanie nowych wartości biznesowych, wśród których należy wymienić:
    • Nowe możliwości planowania wizyt serwisowych dzięki najnowszej usłudze Planer Serwisu
    • KSeF i to, jak przygotowujemy nasze produkty i usługi na nadchodzące zmiany
    • Mocna orientacja na integrację naszych produktów i usług z systemami zewnętrznymi

Wkrótce przed nami kolejne wydarzenia, które również przeprowadzimy w formule online. Już dziś serdecznie zapraszamy wszystkich naszych klientów na nadchodzące webinary:

  • Jak zoptymalizować proces umówień do warsztatu mechanicznego z wykorzystaniem Planera Serwisu
  • Jak zapewnić możliwość szybkich i bezkontaktowych opłat dzięki integracji systemu DMS AutoStacja z Opłatomatami

Wiosna to czas, kiedy świat budzi się do życia. Z okazji nadchodzących świąt życzymy naszym Klientom, Partnerom oraz Przyjaciołom firmy odnalezienia pogody ducha i uśpionej energii.

Wielu radosnych momentów w tych świątecznych dniach. Spokoju i uśmiechu, niezmąconego tym, co wokół. Inspirującego czasu, rozkwitającego pomysłami, które będziemy mogli wspólnie realizować. Radosnej Wielkanocy!

Ostatni weekend miłośnicy motoryzacji z pewnością spędzili w Poznaniu. Kolejna edycja Poznań Motor Show – najważniejszych targów motoryzacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, to zdecydowanie punkt obowiązkowy na mapie i w kalendarzu. My też kochamy samochody, dlatego nie mogło nas tam zabraknąć. Gościliśmy na targach w czwartek i w sobotę. Czwartkowy Media Day odsłonił przed nami przede wszystkim premiery modeli czołowych producentów samochodów. Była też okazja, żeby zapoznać się z autami koncepcyjnymi, a także odwiedzić stoiska naszych klientów.

Co roku targi dostarczają mnóstwo emocji i niezapomnianych wrażeń. Tegoroczna odsłona przywitała zwiedzających 6 strefami tematycznymi - samochodową, motocyklową, super-cars, e-mobility, caravaningową oraz detailingu. Wyjątkowa ekspozycja była zlokalizowana w 9 pawilonach. Można było obejrzeć ponad 100 marek i wystawców, w tym czołowych przedstawicieli branży motoryzacyjnej. Poznań Motor Show to zawsze niepowtarzalna okazja aby przyjrzeć się z bliska temu, w którym kierunku rozwija się rynek motoryzacyjny.

21-22 marca odbyło się organizowane przez Miesięcznik Dealer Forum TOP100. Na konferencji, jak co roku, ogłoszona została najnowsza Lista TOP50 – zestawienie tych firm i grup dealerskich, które w 2022 r. sprzedały najwięcej nowych samochodów.

Zeszłoroczne podium pozostało bez zmian. Listę otwiera Grupa Cichy-Zasada | Sobiesław Zasada Automotive. Miejsce drugie należy do Grupy PGD, na trzecim uplasowała się Grupa Plichta. Cieszymy się, że w ścisłej czołówka zestawienia jest aż 7 naszych klientów, których codzienna praca jest wspierana przez nasze systemy IT.

Ogromne brawa i gratulacje zarówno dla naszych klientów - liderów branży automotive, jak i wszystkich dealerów, którzy znaleźli się w tym topowym zestawieniu. Życzymy dalszych sukcesów, rozwoju i wytrwałości w osiąganiu wyników na miarę rankingu Lista TOP50.

Link do pełnej Listy i więcej informacji na temat samego zestawienia można znaleźć tutaj >>

Rozwijamy platformę usług chmurowych SVCloud. Właśnie uruchomiliśmy nową usługę biznesową - Planer Serwisu. To inteligentne wsparcie w procesie planowania prac w warsztacie mechanicznym. Upraszcza i automatyzuje umawianie wizyt serwisowych. Recepcja, Doradcy, Call Center, Kierownicy, Pracownicy door-to-door - wszyscy dostrzegą korzyści z pracy z Planerem.

Planer Serwisu to nowe możliwości organizowania pracy warsztatu i oszczędność czasu. Aplikacja:

  • automatyzuje planowanie wizyt serwisowych i przyspiesza obsługę klientów
  • wspiera pracę Call Center w planowaniu terminów wizyt dla wielu lokalizacji
  • wyszukuje wolne zasoby z odpowiednimi kompetencjami
  • podpowiada wolne terminy w zależności od preferencji klientów
  • wysyła automatycznie wiadomości SMS - przypomnienia, informacje, podziękowania
  • przechowuje historię napraw, ułatwiając dosprzedaż przy kolejnym kontakcie z klientem
  • wyświetla miesięczne statystyki, m.in. liczbę napraw zaplanowanych i wykonanych

Brzmi interesująco? Zapraszamy do zapisania się na bezpłatną prezentację online > Zapisuję się

W nowy rok weszliśmy z nową energią. Z pewnością wielu z nas zadaje sobie pytanie, jak będzie wyglądało to nadchodzące 12 miesięcy. Szczególnie, że dzisiejszy, niespokojny świat jest pełen zmian i zaskoczeń.

Życzymy naszym Klientom, aby ten 2023 rok zmieniał się i zaskakiwał tylko w pozytywny sposób. Niech marzenia zamienią się w plany, a cele zostaną zrealizowane. Efektywnych 365 dni i owocnej współpracy z naszym Zespołem!

Gdy tylko zaczęła się pandemia i przyniosła lockdown, przeszliśmy na pracę zdalną. Przestaliśmy się spotykać w biurze i z żalem zrezygnowaliśmy ze spotkań integracyjnych. Kiedy można już było otworzyć biura, zdecydowaliśmy się to zrobić, żeby chętne osoby mogły pracować w firmie - z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. Wcześniej wielu z nas brakowało pracy z biura, spotkań i rozmów ‘na żywo’. Dzisiaj pracujemy hybrydowo i możemy powiedzieć jedno - dobrze się spotkać przy porannej kawie i porozmawiać!

To, jak bardzo cenimy sobie osobisty kontakt oraz możliwość rozmowy, poczuliśmy i zobaczyliśmy w minioną, grudniową sobotę. Wspólny czas integracji upłynął nam przede wszystkim na rozmowach, a tematów nie brakowało. Nie zabrakło również innych atrakcji - wieczór w stylu Al Capone był gratką dla miłośników gier w klimacie lat 20. i 30. Dla piłkarskich kibiców w zasięgu wzroku rozgrywał się ćwierćfinałowy mecz Anglia-Francja, a ci z nas, którym muzyka w duszy gra, mieli do dyspozycji naprawdę duży taneczny parkiet.

Ponieważ nic nie dzieje się samo, nasz wieczór nie wyglądałby tak, gdyby nie nasze koordynatorki firmowych aktywności - Kasia, Agata oraz Joanna, której należą się szczególne ukłony za tę organizacyjną ekwilibrystykę i dopięcie wszystkiego na ostatni guzik. Bardzo nas ucieszył ten grudniowy powrót do tradycji imprez integracyjnych!

Cieszy nas fakt, że możemy zapewnić naszym Klientom ciągłość działania systemu DMS AutoStacja także po 31 grudnia 2023 r. Będziemy dbać o utrzymanie systemu DMS AutoStacja aby zapewnić Klientom ciągłość pracy aż do momentu, gdy w naszej ofercie pojawi się następca AutoStacji, nowy DMS Omnetic. Również system AutoTeam oraz nasze usługi chmurowe SVCloud, takie jak BMS dla Blacharni, Myjnia, Flota, Automotive BI, Video Service działają i są dostępne.

Naszym priorytetem na 2023 r., tak jak w latach poprzednich, pozostaje sprawna realizacja bieżących wyzwań w obszarze wymaganych zmian prawno-podatkowych, a w szczególności faktury ustrukturyzowanej KSeF, JPK, MPP itp., poszerzania funkcjonalności DMS AutoStacja oraz zmian i nowości w systemach informatycznych importerów lub producenta.

Za długoterminowy cel stawiamy sobie wprowadzenie na polski rynek nowego, chmurowego systemu DMS. Aktywnie współpracujemy w międzynarodowej grupie EAG, aby w przyszłości zaproponować Klientom nowe produkty i usługi w ramach powstającego systemu Omnetic. Dziękujemy za dotychczasowe zaufanie do naszego Zespołu, który niezmiennie jest do dyspozycji.

Zawsze chętnie podejmujemy tematy dotyczące cyfrowych rozwiązań dla biznesu i digitalizacji procesów w dealerstwie. 25 października w Józefowie koło Warszawy, mieliśmy okazję żeby o tym porozmawiać podczas Kongresu Stowarzyszenia Dealerów Volkswagena, Audi, Skody i Seata w Polsce. To cykliczne wydarzenie, dlatego co roku można na nim znaleźć nasze stoisko. Z przyjemnością spotykamy się tutaj z Klientami i Partnerami Biznesowym.

Głównym tematem naszego tegorocznego wystąpienia, podczas jednego z modułów Kongresu, była zmiana właścicielska w firmie. SoftVig stał się częścią holdingu technologicznego EAG, co otwiera przed nami i naszymi Klientami nowe możliwości. Nie zmienia się jedno - nadal to Zespół SoftVig wspiera i rozwija dobrze znane produkty oraz usługi z naszego portfolio: DMS AutoStacja, AutoTeam i SVCloud.

Dziś z dumą możemy powiedzieć, że jesteśmy częścią holdingu technologicznego EAG, wchodzącego w skład grupy inwestycyjnej PORTIVA. EAG to czołowy dostawca DMS i analityki danych w Czechach i Słowacji, silny partner biznesowy. Jesteśmy niezmiennie przekonani, że to partnerstwo umożliwi nam rozszerzenie oferty o nowe produkty i usługi zarówno w Polsce, jak i w Europie. Ponadto będzie również gwarantem bezpieczeństwa i źródłem korzyści dla naszych Klientów.

Zmiana właściciela spółki, to także zmiany w Zarządzie. Marek Cywiński, dotychczasowy prezes SoftVig, zdecydował się oddać stery w ręce Piotra Stańskiego, który będzie zarządzał Zespołem SoftVig. Piotr Stański to doświadczony manager, który łączy w sobie wyjątkową znajomość polskiego rynku z dużym doświadczeniem w branży automotive - m.in.ponad siedem lat kierował polskim przedstawicielstwem MAN Truck & Bus.

Chcemy jednak podkreślić, że Zespół SoftVig nadal jest do Państwa dyspozycji. Wciąż wspieramy i rozwijamy dotychczasowe systemy, z których Państwo korzystają: DMS AutoStacja, AutoTeam i usługi SVCloud. Ponadto aktywnie współpracujemy w grupie EAG, aby w przyszłości zaproponować Państwu nowe produkty i usługi w ramach powstającego systemu Omnetic.

Więcej na temat zmiany właścicielskiej i połączenia się z Grupą EAG

13 i 14 września Łódź gościła jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń w Polsce. Dealer Kongres organizowany przez Miesięcznik “Dealer” to spotkanie branży i firm z otoczenia rynku automotive. W jednym miejscu spotykają się dealerzy, importerzy oraz dostawcy produktów i usług. W tym roku Kongres Dealerów zgromadził rekordowe audytorium - niemal 800 uczestników i ponad 30 wystawców. Z kongresowej sceny uczestnicy mogli chłonąć wiedzę i dobre praktyki. Oprócz ciekawych prelekcji w programie Kongresu była prezentacja wyników Badania Satysfakcji Dealerów ze Współpracy z Importerami oraz wręczenie Nagród Rynku Dealerskiego.

Nie mogło nas zabraknąć w tak znakomitym gronie. Z przyjemnością pojawiliśmy się na tym wyjątkowym wydarzeniu z naszym stoiskiem. Strefa wystawiennicza to doskonała przestrzeń do tego aby spotkać się osobiście z Klientami i Partnerami, a także nawiązać nowe relacje biznesowe. Głównym tematem rozmów była digitalizacja procesów dealerskich i to, jak nasze usługi mogą wspierać cyfrowe zmiany. Czas płynął na rozmowach o systemie DMS, SVCloud, obecnych i przyszłych usługach oraz integracjach systemowych. Był to czas wielu inspirujących dyskusji i wymiany spostrzeżeń. Dziękujemy wszystkim, którzy pojawili się na naszym stoisku. Dobrze było się zobaczyć!

Firma AkzoNobel już od wielu lat organizuje biznesowe spotkania dla dealerów, klientów i partnerów uczestniczących w programie Acoat Selected. W tegorocznym wydarzeniu wzięło udział ponad 180 przedstawicieli ASO i firm partnerskich. 8 i 9 września w Ożarowie Mazowieckim spotykały się m.in. osoby zarządzające działami napraw powypadkowych, szefowie całych stacji dealerskich i ich właściciele. Konferencja Acoat Selected niezmiennie stanowi źródło inspiracji, wiedzy, narzędzi i gotowych rozwiązań wpływających na zwiększenie rentowności dealerskich biznesów. Jest to również okazja do wymiany poglądów i doświadczeń, między dealerami, regionami, czy markami.

W tym roku SOFTVIG miał przyjemność gościć na tym wyjątkowym wydarzeniu. W roli prelegenta podczas warsztatów wystąpił nasz kolega, Sławomir Mazepa, od lat związany z branżą automotive i systemami DMS. Product Manager rozszerzeń dla warsztatów blacharsko-lakierniczych, odpowiedzialny za PaintLink - produkt z naszego portfolio, integrujący system DMS z oprogramowaniem obsługującym mieszalnik lakierów.

Sławek wziął na warsztat temat szczególnie istotny dla serwisów blacharsko-lakierniczych - rozliczanie materiałów lakierniczych. W swojej prezentacji podzielił się dobrymi praktykami, odpowiadając na kilka bardzo ważnych pytań:

  • Jaki model rozliczania zapewni kontrolę nad magazynem i marżą?
  • Jak ewidencjonować zużycie materiałów okołolakierniczych?
  • W jaki sposób przeprowadzać inwentaryzację oraz analizować i interpretować jej wyniki?
  • Jak zautomatyzować proces rozliczania na przykładzie DMS AutoStacja?

To były dla nas niezwykle aktywne dwa dni warsztatów i kuluarowych dyskusji o bieżących wyzwaniach, jakie stawia przed branżą automotive rynek napraw blacharsko-lakierniczych.

Interesuje Cię ewidencja i rozliczanie materiałów lakierniczych? Dowiedz sie więcej

Z radością informujemy, że SoftVig stanie się integralną częścią Grupy EAG, czołowego dostawcy DMS i analityki danych w Czechach i na Słowacji. Nasze partnerstwo pozwoli na rozwój biznesowy i stworzenie czołowej grupy produkującej oprogramowanie motoryzacyjne w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Przyłączenie się SoftVig do grupy EAG, daje możliwość zapewnienia bezpiecznej tranzycji z obecnego systemu DMS AutoStacja3 do nowego rozwiązania, opartego o architekturę chmurową. Nowy DMS będzie wdrażany modułowo już od lipca 2022 r., jednak w trosce o naszych Klientów Zespół SoftVig będzie wspierać dotychczasowy system DMS tak długo, jak to będzie potrzebne. Ponadto nowy DMS będzie oferowany naszym obecnym Klientom jako aktualizacja DMS AutoStacja3 - bez dodatkowych kosztów licencji.

Zapewniamy również, że rozwiązania chmurowe oferowane naszym Klientom w ramach usług Automotive SVCloud będą dalej rozwijane przez SoftVig, w szczególności będą także zintegrowane z nowym DMS. Obecność SoftVig w grupie EAG pozwala istotnie poszerzyć ofertę dla polskich dealerów. Warto zaznaczyć, że Zespół SoftVig będzie odpowiedzialny za wsparcie nowych produktów dla polskich użytkowników, jak również będzie uczestniczył w ich rozwoju.

Jesteśmy przekonani, że rozwój oraz nowa strategia biznesowa SoftVig to również poczucie bezpieczeństwa i duże korzyści dla naszych Klientów. Pierwsze efekty partnerstwa z Grupą EAG pojawią się już w ciągu najbliższych miesięcy. W tym czasie planujemy udostępnić naszym Klientom nowy moduł CarAudit.

Więcej informacji o partnerstwie z EAG >>

Automotive BI to nowoczesne narzędzie do raportowania, które pozwala na zintegrowanie danych z kilku różnych źródeł (m.in. jedna lub wiele AutoStacji Dealera, SVCloud, AudaNet), a następnie poddawanie ich analizie i - na podstawie płynących z tego wniosków - podejmowanie optymalnych decyzji biznesowych.

Dane są przeliczane i analizowane automatycznie, a użytkownik w zaledwie kilka sekund otrzymuje wynik końcowy zgodny ze wskazanymi przez siebie parametrami. Wszystkie informacje są dostępne i widoczne w jednym oknie, nie trzeba przełączać się między programami ani plikami. Interaktywne raporty prezentują wyniki w przystępnej, przejrzystej formie za pomocą wykresów i tabel. Dodatkowo użytkownik korzystając z jednego przycisku może znaleźć i przejrzeć każde rozliczenie zlecenia wpływające na analizowany wynik.

Obecnie w naszej usłudze Automotive BI dostępne są m.in. grupy raportów:

  • Sprzedaż - Marża
  • Wydajność Warsztatu
  • Analiza Pracy Myjni
  • Przebieg Naprawy

Raportowanie pozwala naszym Klientom na prowadzenie szczegółowego monitorowania sprzedaży w warsztacie, analizowanie danych, skupiające się na różnych kontekstach np. towarzystwa ubezpieczeniowe czy marki naprawianych pojazdów. Monitorowanie produktywności pracy warsztatu, zautomatyzowane wsparcie przy zamykaniu zleceń i obliczaniu przepracowanych godzin oraz pełny zakres informacji na temat pracy myjni obejmujący parametry jej działania. Dostępna jest również szczegółowa analiza czasu potrzebnego na likwidację szkody z uwzględnieniem każdego etapu w procesie naprawy, czasu akceptacji kosztorysu czy kompletacji zamówienia.

Do niedawna nasi Klienci korzystali z modułu e-Dokumenty w DMS AutoStacja, który pomagał w uporządkowaniu elektronicznej struktury cyfrowych plików i dokumentów. Rozbudowaliśmy możliwości modułu, dodając nowe funkcjonalności. Od teraz digitalizacja dokumentacji księgowej i jej automatyczna archiwizacja są wspierane przez nowe Elektroniczne Archiwum Dokumentów dostępne w DMS AutoStacja.

EAD to przede wszystkim centralny dostęp i uporządkowana struktura - w jednym miejscu, w wirtualnych teczkach, dostępne są elektroniczne wersje plików, powiązanych m.in. z ewidencją w DMS AutoStacja, z kontrahentem lub dokumentem zlecenia, sprzedaży czy zamówienia. Klienci mają dostęp do kompletnej dokumentacji cyfrowej, możliwość dodawania zdjęć, kopii maili oraz dokumentów bezpośrednio ze skanera, a automatyczna archiwizacja dokumentów pozwala na zapisanie obrazu drukowanego elementu (format PDF) bezpośrednio w DMS AutoStacja.

Obecna wersja modułu e-Dokumenty w połączeniu z Elektronicznym Archiwum, to wsparcie wielu procesów i pracy z dokumentami, m.in. proste i szybkie wyszukiwanie dokumentów i ich eksport do dalszej analizy w przypadku kontroli Urzędu Skarbowego lub na potrzeby spraw sądowych, gromadzenie w wersji cyfrowej skanów formularzy ze zgodami i sprzeciwami kontrahentów (RODO), a także rejestrowanie cyfrowej wersji skanów dokumentów wezwań do zapłaty powiązanych z rozliczaniem rozrachunków w DMS AutoStacja.

Już od maja planowaliśmy nasz powrót do biura na Cyfrowej, do nowej, większej przestrzeni. Czas szybko płynie, nadszedł wrzesień i zgodnie z planem także moment, kiedy znowu mogliśmy spotkać się osobiście. Choć w praktyce, wciąż mamy w SOFTVIG możliwość pracy zdalnej, z której korzystamy, bardzo nas ucieszył wspólny powrót do Technoparku Pomerania.

Dzięki temu, że powiększyliśmy przestrzeń biurową i od teraz zajmujemy w całości jedno piętro, mogliśmy się spotkać, dbając o bezpieczny dystans. Przeprowadzka do nowej przestrzeni to, zgodnie z tradycją, także najlepszy moment na parapetówkę, więcej nie mogło się bez niej obyć. Wspólny lunch był idealną okazją żeby się zobaczyć, porozmawiać na żywo i obejrzeć nasze nowe biura.

W czerwcu przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy dla naszych Klientów trzy spotkania online, w których wzięli udział także nasi partnerzy - PPG, Axalta i AkzoNobel. Tematem webinarów było usprawnienie ewidencji i raportowanie w dziale blacharsko-lakierniczym. Podczas naszych spotkań opowiadaliśmy, ale także prezentowaliśmy w praktyce, na przykładach, jak można zautomatyzować proces rozliczania materiałów lakierniczych i normaliów w dziale blacharsko-lakierniczym, pracując z mieszalnikiem lakierów i systemem DMS AutoStacja.

Podczas 45-minutowych spotkań omawialiśmy m.in.

  • Jakie modele pracy były dotychczas stosowane w warsztatach blacharsko-lakierniczych
  • Co w praktyce oznacza integracja DMS z mieszalnikiem lakierów
  • Jak działa funkcja kompletacji pobranych materiałów lakierniczych i normaliów
  • Na czym polega proces przygotowania faktury za naprawę blacharsko-lakierniczą
  • Dlaczego warto zautomatyzować raportowanie dla działu blacharsko-lakierniczego
  • Jak się przygotować do zastosowania nowego modelu pracy w blacharni-lakierni

Interesuje Cię ta tematyka i chcesz obejrzeć wybrany webinar? Zostaw nam swoje dane.

Szczecińska Football Arena to najnowocześniejszy obiekt do gry w piłkę nożną w mieście. Już od kilku lat - pod patronatem Kamila Grosickiego - odbywają się tam amatorskie rozgrywki halowe. Przyciągają one miłośników futbolu ze Szczecina i okolic. Prowadzi je Bartosza Ława, a ich przebieg wygląda podobnie, jak w przypadku polskiej Ekstraklasy - najpierw odbywa się runda zasadnicza, a po niej runda mistrzowska. Sezon 2020/2021, ósmy sezon rozgrywek Business League, przyniósł naszym kolegom piłkarski sukces. SOFTVIG Team walczył do ostatniego gwizdka, utrzymał przewagę i zrealizował swój cel - awans do I Ligi.

Drużyna SOFTVIG zadebiutowała w poprzednim, siódmym sezonie Business League. Zakończyła go z największą liczbą zdobytych bramek i najwyższym zwycięstwem 32:2. W 18 meczach zdobyła 254 gole – to robiło wrażenie, ale też zaostrzyło apetyt na więcej. Nic więc dziwnego, że sezon 2020/2021 był jeszcze bardziej waleczny. Walka o awans trwała do końca. Jednak śmiało można powiedzieć, że przez cały sezon SOFTVIG Team był wyraźnie liderem tabeli. Tym razem koledzy mogą pochwalić się 16 zwycięstwami i 306 golami. W naszej drużynie był też Najlepszy Strzelec sezonu, który ma na koncie 117 celnych trafień! Gratulujemy skuteczności w starciach z bramkarzami przeciwników i życzymy kolejnych sukcesów, tym razem już w I Lidze.

Od teraz nasi Klienci mogą korzystać z nowych możliwości systemu DMS AutoStacja i zintegrować go z opłatomatem - samoobsługowym urządzeniem, które może pełnić rolę automatycznej kasy. Uruchomienie modułu integrującego, umożliwia dwustronną komunikację pomiędzy opłatomatem a systemem DMS. Takie rozwiązanie pozwala na automatyzację procesu płatności. Dokumenty sprzedaży są wystawiane w DMS AutoStacja np. przez Doradcę, a Klienci mogą korzystać z samoobsługowych urządzeń także poza godzinami pracy kasy. Wszystkie płatności wykonane w opłatomacie rejestrowane są w DMS AutoStacja i systemie F/K.

Już pierwsze wdrożenia pokazują, że włączenie dwustronnej komunikacji pomiędzy systemami, to widoczne udogodnienia w procesie płatności - zarówno dla Dealerów, jak i ich Klientów. Bezkontaktowe realizowanie płatności - kartą i gotówką, odciążanie kasjerów dzięki rozliczeniom w opłatomacie, a także zautomatyzowanie i przyspieszenie procesu opłacania dokumentów sprzedaży. Klienci mogą uzyskać nasze wsparcie również przy wyborze odpowiedniego urządzenia do samoobsługowego realizowania płatności.

Więcej informacji na temat modułu Opłatomat >>

Obowiązkowe zmiany dotyczące raportowania JPK_V7 weszły w życie 1 października. Żeby pomóc naszym Klientom w przygotowaniu się do zmian, w połowie marca 2020 r. udostępniliśmy aktualizację systemu AutoStacja, która umożliwia ocechowanie dokumentów sprzedaży i zakupów nowymi elementami ewidencji JPK_V7 oraz przekazywanie ich razem z dekretami do systemów księgowych.

Dokładamy wszelkich starań, aby pomóc wszystkim naszym Klientom, dlatego przedłużyliśmy trwającą od kilku miesięcy kampanię dedykowanego wsparcia online. Nadal jesteśmy gotowi pomagać w przygotowaniu firm na obowiązek JPK_V7 i zapewniamy:

  • dedykowany zespół do konsultacji i rekonfiguracji DMS AutoStacja
  • możliwość indywidualnego importu kodów GTU do DMS AutoStacja

Nasi konsultanci są do dyspozycji do końca października 2020 r. i wciąż można zgłaszać chęć skorzystania z naszego wsparcia. Pozostało niewiele czasu, dlatego zachęcamy do zarezerwowania konsultacji już teraz >>

Zmiany w przepisach zbliżają się wielkimi krokami. Już od 1 października 2020 r. zmienią się zasady ewidencji w zakresie podatku VAT oraz raportowania JPK VAT. Nowy JPK VAT będzie obejmował część deklaracyjną (obecne deklaracje VAT-7 i VAT-7K) oraz część ewidencyjną (sprzedaż i zakupy). Obowiązek raportowania będzie dotyczył wszystkich podatników, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa.

W związku z tym, że nasi klienci będą musieli obowiązkowo raportować według nowych zasad - raportowanie JPK VAT nadal będzie realizowane w systemach F/K klientów - już w marcu udostępniliśmy najnowszą wersję systemu AutoStacja, zawierającą nowy moduł JPK_V7, który pozwala m.in. na:

  • ocechowanie dokumentów sprzedaży i zakupów nowymi elementami ewidencji JPK VAT
  • przekazywanie ich razem z dekretami do systemów F/K

Z myślą o naszych Klientach przygotowaliśmy także dedykowany pakiet wsparcia online. Dzięki niemu uruchomienie i konfiguracja modułu JPK_V7 oraz zapoznanie się z możliwościami, jakie daje w systemie AutoStacja, przebiegną szybko i wygodnie. Warto odpowiednio wcześnie przygotować firmę do nadchodzących zmian.

Zachęcamy do sprawdzenia, jak możemy pomóc >>

Jesteśmy dumni, że po wielu miesiącach wytężonej pracy i wspólnych działań z naszymi partnerami - PPG, Axalta, AkzoNobel i BASF - możemy oddać w ręce naszych Klientów nowe narzędzia wspierające pracę. Wyciągnęliśmy wnioski i dziś wiemy, że Klienci pracujący w blacharni-lakierni często zadają sobie pytania: Jak realizować ewidencję analityczno-syntetyczną? Czy kontrolować stany magazynowe? Jak uzyskać informację o marży?

Wspólnie szukaliśmy sposobów, aby wesprzeć pracę z mieszalnikami lakierów i systemem DMS AutoStacja. Śmiało możemy powiedzieć, że się udało, ponieważ w ręce naszych Klientów trafia dostęp do:

  • nowych zleceń blacharsko-lakierniczych (klasyfikacje blacharskie i parametry szkody)
  • kompletacji pozycji wydanych do zlecenia (materiały lakiernicze i normalia)
  • raportowania dla działu blacharsko-lakierniczego

Kluczowym elementem jest tutaj integracja systemu DMS z mieszalnikami lakierów PPG, Axalta, AkzoNobel i BASF. Współpraca z partnerami pozwoliła na powstanie tego nowego rozwiązania, które w praktyce oznacza przede wszystkim:

  • wsparcie rozliczania lakierów, materiałów około lakierniczych i normaliów
  • monitorowanie informacji o kosztach zleceń
  • dostęp do informacji o marży na konkretnym zleceniu
  • kontrolę stanów magazynowych, lakierów, materiałów około lakierniczych i normaliów

Więcej informacji o automatyzacji pracy w warsztacie blacharsko-lakierniczym >>

Obowiązek składania deklaracji VAT nadal będzie dotyczył wszystkich. Zmieni się jednak struktura pliku, który duże przedsiębiorstwa będą musiały raportować od 1 kwietnia 2020 roku, natomiast pozostali podatnicy – od 1 lipca 2020 roku. Nowy JPK VAT będzie obejmował część deklaracyjną (obecne deklaracje VAT-7 i VAT-7K) oraz część ewidencyjną (sprzedaż i zakupy). Ważne, aby do zapowiadanych zmian przygotować się odpowiednio wcześnie.

Aktualizację systemu AutoStacja, przygotowaną w związku ze zmianami w JPK VAT, będziemy udostępniali naszym klientom od połowy marca. Pojawią się w niej istotne zmiany funkcjonalne, takie jak:

  • nowy słownik kodów JPK VAT
  • możliwość ręcznego ustawienia kodów JPK VAT na dokumentach sprzedaży i zakupu
  • możliwość konfiguracji kodów JPK VAT na towarach, w magazynie i szablonach dokumentów oraz automatycznie przenoszenie ich na dokumenty
  • funkcjonalność automatycznego ustawiania kodów JPK VAT na podstawie oznaczenia transakcji na dokumencie (np. MPP – mechanizm podzielonej płatności, MR_U – sprzedaż VAT marża, FP – dokumenty zafiskalizowane)
  • rozszerzenie dekretacji o nowe elementy JPK VAT

Dokumentacja, która pomoże w przygotowaniu się do zmian, będzie dostępna na platformie Asystent Hotline

Na zaproszenie Centrum Inicjatyw Gospodarczych województwa zachodniopomorskiego wzięliśmy udział w najnowszym odcinku podcastu gospodarczego. Cykl „Pomorze Zachodnie otwarte na biznes” to rozmowy, w których poruszane są tematy ściśle związane z zachodniopomorską gospodarką i trendami w biznesie. Tym razem odcinek był poświęcony branży IT w automotive.

W jakim kierunku dzięki rozwiązaniom IT zmierza branża motoryzacyjna? Jak ewoluują usługi w dobie trwającej, cyfrowej rewolucji? Jak zachodniopomorskie projekty IT wpływają na branżę automotive? Między innymi na te pytania, w rozmowie z Dyrektorem Centrum Inicjatyw Gospodarczych Jackiem Wójcikowskim, jako jeden z zaproszonych gości, odpowiadał Prezes SOFTVIG Marek Cywiński. Całej rozmowy można posłuchać TUTAJ

Ten rok obfituje u nas w wiele sportowych wydarzeń, w których aktywnie bierzemy udział. Dlatego podczas integracji wrześniowej nie mogło zabraknąć sportowej rywalizacji. Pogoda dopisała i mogliśmy spróbować swoich sił w paintballu. Ta leśna gra terenowa okazała się wymagającym wyzwaniem, ale drużyny dzielnie walczyły na bardzo wyrównanym poziomie.

Po aktywnym popołudniu był czas na wieczorny odpoczynek przy stole pełnym specjałów polskiej kuchni. Chętni mogli sprawdzić w konkursach swoją wiedzę muzyczną i filmową. Energii wystarczyło nam też na taneczne ożywienie parkietu. Wspomnienia jesiennej imprezy są ciągle żywe, ale my już planujemy kolejne spotkanie integracyjne.

W ostatnim numerze Miesięcznika „Dealer” opowiedzieliśmy, jak działa Video Service, najnowsza usługa dostępna na platformie SVCloud. Przyspiesza ona kontakt z klientem, umożliwia błyskawiczne decyzje w sprawie rozszerzonego zakresu prac serwisu, a przy tym zwiększa zaufanie i zadowolenie z obsługi. Materiały skompletowane w serwisie podczas przyjęcia i naprawy, ankieta stanu technicznego, zdjęcia, film z prac serwisowych oraz wycena usług, trafiają w jednej wiadomości do klienta. Powiadomienie SMS lub email nie pozwoli jej przeoczyć.

Wykorzystywanie multimedialnej komunikacji staje się coraz częstszą praktyką wśród dealerów w Europie i na świecie. Wysoka jakość obsługi jest bowiem tak samo ważna, jak sprzedawany produkt czy usługa. Jasny przekaz video pozwala klientowi zrozumieć co dzieje się z jego samochodem i jakie prace rekomenduje serwis. Ponadto nowy, szybszy sposób komunikacji z doradcą nie wymaga od klienta instalowania dodatkowych aplikacji. Wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do Internetu. Więcej informacji na temat rozwiązań ‘w chmurze’ można znaleźć tutaj.

Lato w pełni, więc sportowych zmagań nie brakuje. W miniony weekend w Szczecinie byliśmy świadkami czegoś, co do tej pory nie wydarzyło się w naszym mieście. Nad Jeleni Staw zawitał Runmageddon – największy w Polsce i najbardziej ekstremalny w Europie, morderczy bieg z przeszkodami. Sprawdzian odporności fizycznej i psychicznej. Wyścigi i rywalizacja, ale jednocześnie wzajemna pomoc oraz współpraca zawodników. Podobno żeby ukończyć Runmageddon nie trzeba być atletą ani biegaczem – jak zapewniają organizatorzy – liczy się przede wszystkim chęć i gotowość do przesuwania własnych granic. Do biegu przygotowywało się pięciu naszych kolegów. Wśród nich najbardziej utytułowany ‘runmageddończyk’ z SOFTVIG, Michał. Zeszłoroczny zdobywca Korony Runmageddonu oraz statuetki Weterana, w tym roku z powodu kontuzji niestety nie mógł wystartować. Nie przeszkodziło mu to jednak zarażać innych swoim biegowym zacięciem.

Waldek i Jacek – nasi dwaj nieustraszeni koledzy, którym jako jedynym z piątki udało się wystartować bez przeszkód – zachęceni przez Michała, dali się ponieść biegowym emocjom. Razem z kilkoma tysiącami szczecinian i szczecinianek pojawili się 4 sierpnia nad Jelenim Stawem. Debiutowali, ale nie dla nich było Intro. Wystartowali w kategorii Rekrut. 6 kilometrów biegu i 30 przeszkód. Na trasie czekały błoto, woda, bagno, liny, skośne i pionowe ściany, zasieki oraz okopy. Jackowi i Waldkowi udało się wspólnie pokonać tę trudną trasę. Jak sami mówią, nie obyło się bez potu i…niegroźnej kontuzji, ale nic nie było w stanie ich zatrzymać. Podobno to dopiero początek, ale już myślą o kolejnych biegowych wyzwaniach. Gratulujemy Jackowi i Waldkowi świetnego debiutu. Być może to pierwszy krok do zdobycia Korony Runmageddonu. Czekamy żeby kibicować kolegom podczas startu w przyszłym roku.

Po dziewięciu latach przerwy do Levico Terme, malowniczej miejscowości położonej w południowej części Alp, powróciły Paralotniowe Mistrzostwa Polski. 16-22.06 ponad 100 pilotów stanęło w szranki o mistrzowski tytuł. Wśród nich był nasz kolega Karol. Pasjonat sportów ekstremalnych, który na co dzień w zespole IT tworzy kompilatory i instalatory. W 2010 roku pojechał na swoje pierwsze mistrzostwa właśnie do Levico Terme. Po latach wrócił tam, żeby zdobyć tytuł Paralotniowego Mistrza Polski w kategorii sport.

Karol musiał pokonać ponad 180 powietrznych kilometrów wzdłuż głównych grzbietów Alp w czterech lotniczych zadaniach. Pogoda okazała się lepsza niż prognozowano i tylko dwa razy, ze względu na zbliżające się opady i burze, zadania odwołano. Warto podkreślić, że Karol ma za sobą już 12 sezonów i z roku na rok osiąga coraz lepsze wyniki. Mistrzostwo zdobył po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni! Życzymy naszemu koledze sprzyjających wiatrów podczas kolejnych lotów i trzymamy kciuki za następne starty.

Powoli staje się to naszą firmową tradycją, że w drugą sobotę czerwca spotykamy się na starcie NCDC Business Race. Z roku na rok zmagania sztafet nabierają rumieńców i przyciągają coraz większe grono amatorów biegania.

8 czerwca na Jasnych Błoniach pojawiło się aż 368 biegowych 'czwórek'. Co to były za emocje! Nasza męska sztafeta pokonała 4 kilometry nowej trasy w 1:23:27, a najszybszy zawodnik zajął zaszczytne 37 miejsce z wynikiem 17:11.

To już ostatni moment aby się przygotować. Od 1 lipca 2019 r. Microsoft wycofa ze sprzedaży MS SQL 2008/2008R2 i nie będzie wydawał poprawek, w tym niezbędnych krytycznych aktualizacji, gwarantujących bezpieczeństwo pracy. Czerwiec będzie ostatnim miesiącem wsparcia dla tych wersji systemu.

Chcąc pomóc naszym klientom udostępniliśmy stronę internetową, na której można znaleźć niezbędne informacje oraz wskazówki, jak przygotować się do nadchodzących zmian. Wszyscy klienci, których serwery nadal korzystają z MS SQL w wersji 2008 lub 2008R2, mogą liczyć na nasze wsparcie i wciąż zgłaszać nam chęć migracji baz danych.

27 marca i 8 maja w Technikum Technologii Cyfrowych odbędą się dni otwarte. Od 2017 roku jesteśmy partnerem szkoły i aktywnie uczestniczymy w realizacji nowoczesnego programu nauczania. To szczecińskie technikum - zlokalizowane w sąsiedztwie Technoparku Pomerania - stawia sobie za cel kształcenie przyszłych specjalistów z branży IT.

Wspieramy realizację tego celu organizując lekcje przybliżające uczniom wybrane zagadnienia technologiczne. Także w tym roku szkolnym zajęcia w Technikum prowadzi nasz kolega Maciej, na co dzień programista, a także wykładowca w Katedrze Inżynierii Oprogramowania ZUT.

Pierwszego grudnia - zgodnie z coroczną tradycją - spotkaliśmy się na imprezie integracyjnej. Niemal w komplecie pojawiliśmy się nad Odrą, w miejscu z widokiem na Łasztownię, Bulwary Szczecińskie i Wały Chrobrego. Były tańce, sesje zdjęciowe w Fotobudce i zaskakujący, ‘nieproszeni’ goście. Kiedy na salę wkroczyło trzech gangsterów - którzy z właściwym dla swojej profesji wdziękiem złożyli nam propozycję nie do odrzucenia – nie mogliśmy im odmówić. Rozpoczął się wieczór Al Capone – prawdziwa gratka dla miłośników klimatu lat 20. i 30.

Kilka dni później okazało się, że to nie była jedyna atrakcja w tym miesiącu. Dokładnie szóstego grudnia odwiedził nas w Technoparku Mikołaj w rockowym wydaniu. Jego znaki rozpoznawcze - ciemne okulary i czerwono-zielony irokez. Prezenty zaskoczyły i ucieszyły. Bardzo lubimy takie niespodzianki i zawsze niecierpliwie czekamy na kolejne.

30 października odbyła się coroczna Konferencja Dealerska, organizowana przez Stowarzyszenie Dealerów Volkswagena, Audi, Skody i Seata, którego jesteśmy partnerem. Była to okazja do omówienia wielu istotnych tematów i przedstawienia naszych najnowszych rozwiązań. Konsekwentnie zmierzając w kierunku mobilności usług, już teraz dostarczamy dealerom narzędzia wspierające zarządzanie, dostępne z poziomu przeglądarki internetowej, na desktopie, tablecie lub smartfonie.

Podczas wystąpienia opowiadaliśmy o rozwoju oferty i nowościach usprawniających pracę w dealerstwie, takich jak:

  • SV Dokumenty
    • uporządkowanie dokumentów w AutoStacji i wielopoziomowa struktura
    • dodawanie skanów, zdjęć, kopii korespondencji mailowej
    • ewidencja skanów zgód i sprzeciwów (RODO)
  • SV Rozrachunki
    • import rozliczeń rozrachunków i zaliczek z systemu SAGE Symfonia ERP do systemu AutoStacja
    • odwzorowanie zasad polityki płatności opóźnionych
    • kontrola zadłużeń i limity kredytowe
  • SV PartsTeam
    • pełna dostępność części ze wszystkich magazynów dealera
    • synchronizacja kontrahentów
    • rozbicie zamówienia w podziale na wiele marek

Przygotowaliśmy również stoisko kongresowe. To tutaj miały swoją premierę – dostępne na platformie SVCloud – raporty sprzedaży. Można było także poznać inne funkcjonalności udostępnione w chmurze:

  • SV Flota
    • zarządzanie całą flota dealera
    • wspólny kalendarz dla wszystkich działów
    • obsługa dokumentacji wynajmu samochodu, protokoły wydania i zwrotu
  • SV Myjnia
    • planowanie pracy i statusy zadań myjni
    • rozwiązanie dostępne dla wszystkich działów
    • rejestracja czasu i postępu pracy

Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nas podczas tegorocznego Kongresu. Rozmowy z klientami są dla nas inspiracją do ciągłego rozwoju produktów i budowania oferty zgodnej z oczekiwaniami rynku. Podążając za trendami, wspieramy rozwój mobilnej rewolucji w biznesie

Akademia Ratownictwa MEDICOVER już od 2006 r. realizuje projekt „Bezpieczna Firma”, a od 2008 r. organizuje – w ramach projektu – Mistrzostwa Ratownictwa Medycznego. W tym roku, w 11. edycji zawodów dla ratowników amatorów wzięło udział aż 38 drużyn. Dla wielu z nich - często na co dzień pełniących obowiązki ratowników w firmach - był to już kolejny start w Mistrzostwach. Drużyny były świetnie przygotowane zarówno merytoryczne, jak i praktycznie. Wyraźnie widoczne było też ich doświadczenie. Dla SOFTVIG to co prawda drugie Mistrzostwa, ale jednocześnie debiut drużyny w składzie: Kasia, Damian, Piotrek, Radek. Ten zespół po raz pierwszy, wyłącznie po wcześniejszym kursie przygotowawczym, wystąpił na Mistrzostwach i w bardzo wyrównanej walce niemal stanął na podium!

Zawody wymagały odnalezienia się w realnych sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu. Pod presją czasu sprawdzane były umiejętności udzielania pierwszej pomocy. Cały dzień upłynął na intensywnej rywalizacji. Wysiłek się opłacił, ponieważ nasza drużyna zdobyła aż 82,3% punktów! Od podium dzieliło ją zaledwie 6 punktów procentowych! Ten wysoki wynik pokazuje, że są wśród nas osoby, które w sytuacjach zagrożenia potrafią działać sprawnie i nie zawahają się udzielić profesjonalnie pierwszej pomocy. Gratulacje dla naszych ratowników amatorów. SOFTVIG jest Bezpieczną Firmą!

Od piątku, 14 września, zapraszamy na wystawę fotografii naszego kolegi Marcina Zaborowskiego, który na co dzień w SOFTVIG kieruje zespołem wdrażającym systemy informatyczne. W Galerii T Technoparku Pomerania w Szczecinie ( ul. Cyfrowa 4, budynek F3) przez najbliższe dwa tygodnie będzie można obejrzeć zdjęcia pochodzące z cyklu Newcomers. Jest to kolejna odsłona projektu dokumentalnego o prześladowanej mniejszości muzułmańskiej z południowej Azji, znanej jako Rohingja.

Marcin, to fotograf dokumentalny, który od 2009 roku współpracuje z magazynem National Geographic Polska. Jego prace publikowane były w El País, The Guardian, National Geographic Polska, Magazyn Pismo, doc! photomagazine, Angkor Photo Festival&Workshops i Transylvania Photo Festival. Na antenie Polskiego Radia Szczecin relacjonował podróż do Tybetu oraz Indii, gdzie fotografował XIV Dalajlamę. Absolwent programu mentorskiego Sputnik Photos. Marcin jest laureatem Grand Press Photo (2014, 2018). Od lat wyróżniany jest także za granicą, m.in w International Photography Awards (2014-2017), Moscow International Foto Awards (2014-2018), Siena International Photography Awards (2018), Prix de la Photographie Paris (2018). Autor indywidualnych wystaw fotograficznych „The Monk”, „Tibet”, „The Unregistered” i „Newcomers”.

Po raz kolejny, przy współpracy z MEDICOVER, rozpoczęliśmy szkolenia z ratownictwa medycznego. Sierpniowy cykl kursów dla pracowników, to certyfikowane szkolenie Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego (AHA). Obejmuje ono m.in. podstawy pierwszej pomocy, zasady RKO (resuscytacji krążeniowo-oddechowej), a także zastosowanie AED (tj. automatycznego defibrylatora zewnętrznego).

Już od wielu lat nasze samochody firmowe są wyposażone w profesjonalne apteczki. Ich zawartość – w razie wypadku - może pomóc w czasie ‘czterech złotych minut’, tak ważnych dla ratowania życia. We wrześniu ponownie planujemy wziąć udział w zawodach w ratownictwie medycznym. „Bezpieczna Firma” to jedyne w Polsce zawody dla ratowników-amatorów. To tam sprawdzimy w praktyce nasze umiejętności nabyte podczas kursów.

W zeszły piątek, 22 czerwca, zostaliśmy zaproszeni na uroczyste zakończenie roku szkolnego 2017/2018 do Technikum Technologii Cyfrowych. Ta szczecińska szkoła, zlokalizowana w sąsiedztwie Technoparku Pomerania, stawia sobie za cel kształcenie przyszłych specjalistów z branży IT. Od października 2017 r., na mocy porozumienia o współpracy, jesteśmy firmą partnerską Technikum i wspieramy rozwój tej nowoczesnej edukacji.

W trakcie roku szkolnego staraliśmy się przybliżyć uczniom wybrane zagadnienia technologiczne podczas organizowanych przez nas lekcji. Odbywały się one pod okiem Macieja, który na co dzień jest programistą w naszym zespole, a także wykładowcą w Katedrze Inżynierii Oprogramowania ZUT. Podczas tych praktycznych warsztatów uczniowie poznali jak działa środowisko Visual Studio, Kompilator oraz nauczyli się implementować proste algorytmy. Planujemy kontynuować tę współpracę i po wakacjach chcemy wrócić z nowymi tematami lekcji.

Już od kilku lat w jeden z czerwcowych weekendów otwieramy firmowy sezon na kajaki. Spotykamy się nad jedną z malowniczych rzek województwa zachodniopomorskiego żeby razem pokonywać wodne kilometry. Zabieramy namioty, rodziny, znajomych i dobre humory. Nasze wyprawy zawsze są źródłem niezapomnianych przygód i dostarczają nam wielu wrażeń.

Tak było i tym razem! W miniony weekend miłośnicy sportów wodnych z naszej firmy wyruszyli na spływ kajakowy. Pod okiem naszego kolegi Piotra – który już po raz piąty podjął się roli organizatora – udało im się pokonać 18 kilometrów. Pogoda nie zawiodła – słońce towarzyszyło śmiałkom podczas całej wyprawy. Po trudach walki z wartkim nurtem Korytnicy był też czas na ognisko. Frekwencja dopisała – w spływie wzięło udział 40 osób! Pracownicy i ich rodziny oraz znajomi - to grono miłośników wspólnego wiosłowania z roku na rok jest coraz liczniejsze. Kolejny spływ już w sierpniu!

Zgodnie z zapowiedzią, 5-6 czerwca byliśmy z naszym stoiskiem na Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodów. W tym roku ponownie jako sponsor wydarzenia, które przyciąga setki osób. Ponad 600 uczestników, 18 prelegentów, 18 różnych wystąpień, nowa formuła prezentacji, wystawa targowa produktów i usług, gala nagród rynku dealerskiego, a wszystko to podczas dwóch, bardzo aktywnych dni w Rawie Mazowieckiej.

Spotkanie branży i otoczenia rynku to przede wszystkim konferencja i przestrzeń wystawiennicza. Warto jednak podkreślić, że to także godziny przewidziane na rozmowy, możliwość wymiany spostrzeżeń i wiedzy oraz inspirujące dyskusje. Stale rosnące zainteresowanie produktem SVCloud Blacharnia i powiększające się grono jego użytkowników spowodowało, że to właśnie o nim najchętniej rozmawiali z nami odwiedzający. Równie ważnym tematem rozmów było wejście w życie RODO i związana z tym aktualizacja naszych systemów – przeprowadzona aby pomóc Klientom w spełnieniu wymogów nowego rozporządzenia. Dziękujemy wszystkim, którzy pojawili się na naszym stoisku.

W sobotę, 9 czerwca, w Parku Kasprowicza obył się bieg sztafet firmowych. To już czwarta edycja tej imprezy. My, zachęceni zeszłorocznym debiutem, również w tym roku postanowiliśmy wziąć w niej udział. Na starcie pojawiło się ponad 300 sztafet, a każda składała się z czterech osób. Dystans do pokonania – 4 x 4 km. Upalne słońce, wymagające podbiegi i schody - chyba dla wszystkich zawodników taka trasa była wyzwaniem.

Nasze zespoły dzielnie sobie poradziły w tych warunkach. W tym roku reprezentowały nas dwie sztafety męskie i jedna damsko-męska! Wszystkim udało się ukończyć bieg z uśmiechem i bez kontuzji. Czas naszych sztafet to kolejno: 1:20:19, 1:26:46 i 1:29:27. Mimo zmęczenia wśród zawodników panowała pozytywna atmosfera, która sprzyjała integracji i wspólnemu kibicowaniu. Pewnie za rok też pobiegniemy!

Początek roku 2018 przyniósł zmiany w przepisach podatkowych. Od stycznia wszyscy przedsiębiorcy, zgodnie z wymaganiami fiskusa, są zobowiązani co miesiąc przesyłać JPK_VAT. Natomiast 1 lipca to data, od kiedy pozostałe siedem struktur dokumentów JPK trzeba będzie generować i przesyłać na wezwanie urzędu skarbowego. Przypominamy, że wymagania resortu finansów dotyczą wszystkich przedsiębiorców.

Wciąż pomagamy naszym klientom w przygotowaniu się do tego obowiązku. Udostępniamy dedykowany moduł SvJPK, który powstał żeby obsłużyć dwie z wymaganych struktur, tj. dokumenty: sprzedaży (JPK_FA) i magazynowe (JPK_MAG) zewidencjonowane w systemie AutoStacja. Moduł jest uruchamiany zdalnie, w sposób, który nie powoduje przerw w codziennej pracy z systemem. Co więcej - nadal można zgłaszać chęć instalacji modułu.

Już za tydzień, 5 – 6 czerwca, w Rawie Mazowieckiej obędzie się 9. Ogólnopolski Kongres Dealerów Samochodów. Wydarzenie, które gromadzi dealerów, ekspertów i praktyków z branży motoryzacyjnej. 600 uczestników w jednym miejscu, 18 wystąpień i kilkadziesiąt firm z bezpośredniego otoczenia rynku dealerskiego. My również tam będziemy! Zapraszamy serdecznie na Kongres Dealerów i na nasze stoisko. Do zobaczenia w Rawie Mazowieckiej.

Już we wtorek, 29 maja, o godzinie 14:30, odbędzie się webinar organizowany we współpracy z firmą Sage. Podczas prezentacji online opowiemy, dlaczego warto korzystać z systemu Sage Symfonia ERP zintegrowanego z oprogramowaniem AutoStacja. Zwrócimy uwagę na liczne korzyści, które usprawniają i przyspieszają pracę, takie jak:

  • dekretacja dostępna bezpośrednio w DMS AutoStacja (podgląd i raporty)
  • automatyczny eksport dokumentów z DMS AutoStacja do Sage Symfonia ERP
  • dostęp do aktualnego stanu rozliczeń kontrahentów w DMS AutoStacja na podstawie danych z Sage Symfonia ERP
  • brak konieczności ręcznego wprowadzania wyciągów bankowych do DMS AutoStacja
  • uporządkowanie obecnego stanu rozliczeń rozrachunków (w procesie wdrożenia SvIRR)
  • możliwość ustalenia limitu kredytowego dla klientów i zgody na płatności opóźnione na podstawie aktualnych danych.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny. Serdecznie zapraszamy.

25 maja 2018 r. wchodzi w życie unijne rozporządzenie w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Nowe przepisy mają na celu ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych stosowanych przez przedsiębiorców na terenie całej UE.

RODO nie precyzuje sposobu implementacji nowych przepisów. Każda firma, zależnie od zidentyfikowanych ryzyk i uwarunkowań technicznych, decyduje jakie zastosuje mechanizmy, procedury i rozwiązania, by zapewnić właściwą ochronę danych osobowych. W efekcie, każdy przedsiębiorca indywidualnie wprowadza modyfikacje zarówno w obszarze organizacyjnym, jak i technicznym. Jednym z tych obszarów jest wdrożenie ochrony danych osobowych w systemach informatycznych.

Aby pomóc naszym Klientom w spełnieniu wymogów nowego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, rozszerzamy system AutoStacja o narzędzia wspomagające, dotyczące następujących aspektów:

  • Bezpieczeństwa systemu
  • Ewidencji i Identyfikacji Danych Osobowych
  • Rejestracji Stanu Zgód Klienta
  • Rejestru Użyć Danych Osobowych
  • Realizacji praw osoby, której dane dotyczą.

Chcemy jednak podkreślić, że aktualizacja systemu AutoStacja jest tylko jednym z wielu kroków jakie nasi Klienci - jako Administratorzy Danych Osobowych - powinni wykonać w celu indywidualnego wdrożenia procedur ochrony danych osobowych zgodnych z RODO.

Tłusty Czwartek to chyba jedyny dzień w roku kiedy nie liczymy kalorii. Stoimy dziś przed wyzwaniem zjedzenia 300 pączków! U nas królują te z różą i ajerkoniakiem.

Co prawda, podobnie jak w zeszłym roku, przygotowujemy się już do NCDC Business Race, jednak dzisiaj nikt nie odmówi sobie zjedzenia chociaż jednego pączka! Później pobiegamy, żeby spalić te zbędne kalorie, a na razie wszyscy jesteśmy łasuchami.

2 grudnia, po raz kolejny w tym roku, spotkaliśmy się na imprezie integracyjnej. Biesiada odbyła się w podziemiach zabytkowej winiarni. Frekwencja była wysoka, nawet koledzy z oddziałów w Poznaniu i we Wrocławiu pojawili się w komplecie! Czas spędziliśmy więc w licznym gronie przy dźwiękach muzyki i suto zastawionym stole. Jedną z atrakcji wieczoru było profesjonalnie zorganizowane karaoke. Chętnych do wokalnych popisów nie brakowało. Rozmowy, taniec, śpiew – każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Zdradzimy, że gościem specjalnym na naszym spotkaniu był św. Mikołaj. Nikogo nie zostawił z pustymi rękoma, a przy tym nikt nie dostał rózgi. Takie niespodzianki lubimy! Już nie możemy się doczekać kolejnej okazji do integracji.

Już od 1 stycznia 2018 r. wszyscy przedsiębiorcy, zgodnie z wymaganiami fiskusa, będą zobowiązani co miesiąc przesyłać JPK_VAT. To nie wszystko. Jednolity Plik Kontrolny to aż siedem struktur dokumentów. Pozostałe, zgodnie z przepisami ustawy, już od 1 lipca 2018 r. będą musiałby być generowane i przesyłane na wezwanie urzędu skarbowego. Wymagania resortu finansów dotyczą wszystkich, nawet najmniejszych przedsiębiorców. Ważne, aby do zapowiadanych zmian przygotować się odpowiednio wcześnie. Niedostosowanie się do wymogów i brak JPK może skutkować odpowiedzialnością karno-skarbową.

Żeby pomóc naszym klientom w przygotowaniu i ułatwić im to zadanie, stworzyliśmy dedykowany moduł SvJPK. Obsłuży on dwie z wymaganych struktur, tj. dokumenty: sprzedaży (JPK_FA) i magazynowe (JPK_MAG) zewidencjonowane w systemie AutoStacja. Moduł powstał w odpowiedzi na wymagania resortu i jest niezbędny do obsługi JPK w zakresie wspomnianych dokumentów. Wszyscy klienci, którzy korzystają z systemu AutoStacja, powinni go u siebie zainstalować. Aby to zrobić, wystarczy się zarejestrować i wybrać dogodny termin instalacji. My zajmujemy się resztą, uruchamiając moduł zdalnie, w nieinwazyjny sposób.

18 października mieliśmy przyjemność wziąć udział w Konferencji Dealerskiej w Łodzi, organizowanej przez Stowarzyszenie Dealerów Volkswagena, Audi, Skody i Seata, którego jesteśmy partnerem.

Podczas wystąpienia na Kongresie poruszyliśmy wiele istotnych tematów. Obejmowały przede wszystkim:

  • zmiany w przepisach, takie jak:
    • obowiązek JPK od 1 lipca 2018 r. dotyczący wszystkich przedsiębiorców
    • rozporządzenie RODO w kontekście najnowszego projektu ustawy o ochronie danych osobowych
  • specjalistyczne rozwiązania, które proponujemy dealerom w obszarze
    • dokumentacji (serwer dokumentów w systemie AutoStacja)
    • raportowania (raporty dla działu handlowego i serwisu)
    • fakturowania (usprawnienia dla działów księgowych)

Przygotowaliśmy także stoisko poświęcone naszemu najnowszemu produktowi, którym jest SVCloud Blacharnia. To system klasy BMS do zarządzania procesem likwidacji szkód w warsztacie blacharsko-lakierniczym, który:

  • pozwala na planowanie, kontrolę i ewidencję napraw z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (m.in. tabletu)
  • posiada elektroniczną ewidencję napraw wieloszkodowych (teczka naprawy)
  • wspiera organizację pracy na każdym etapie procesu likwidacji szkody
  • współpracuje z innymi systemami: AutoStacja, AudaNet, baza GUS

SVCloud Blacharnia jest odpowiedzią na oczekiwania rynku dealerskiego. Podążając za trendami, wspieramy rozwój cyfrowej rewolucji w biznesie. Nasz produkt to narzędzie dla wymagających, które pomaga w szybszym i łatwiejszym zarządzaniu przynoszącym realne zyski.

W dniach 10-11 października uczestniczyliśmy w Konferencji Dealerów Suzuki, organizowanej przez Suzuki Motor Poland. Spotkanie odbyło się w malowniczej, mazurskiej miejscowości Łukta. Podczas dwóch dni konferencji zaprezentowaliśmy najnowsze rozwiązania dedykowane sieci dealerskiej:

  • raport serwisowy dla dealera, generowany z programu AutoStacja
  • centralną kartotekę kontrahentów w systemie AutoTeam
  • mobilne przyjęcie auta na serwis, przy pomocy aplikacji mobilnej powiązanej z programem AutoStacja

Nowa funkcjonalność w AutoTeam, jak i aplikacja dla serwisu, to produkty, które będą dostępne w maju przyszłego roku. Na konferencji przedstawiliśmy ich koncepcje i funkcjonalności.

Mówiliśmy także o naszym najnowszym produkcie, którym jest SVCloud Blacharnia. To system klasy BMS do zarządzania procesem likwidacji szkód w warsztacie blacharsko-lakierniczym. Pierwsze pilotażowe wdrożenia tego systemu już za nami.

W piątek, 13.10.2017 r., podpisaliśmy porozumienie o współpracy z Technikum Technologii Cyfrowych w Szczecinie. Szkoła sąsiaduje z Technoparkiem Pomerania i będzie kształcić przyszłych specjalistów z branży IT. Program nauczania, tworzony w porozumieniu z przedsiębiorcami, ma wesprzeć kształcenie informatyczne i dostosować je do potrzeb pracodawców.

Jako firma partnerska, chcemy pomagać w rozwoju tej nowoczesnej edukacji zarówno merytorycznie, jak i praktycznie. W ramach współpracy będziemy czynnie uczestniczyć w procesie dydaktycznym m.in. dzięki prowadzeniu lekcji pokazowych z zagadnień technologicznych, czy organizowaniu praktyk dla uczniów.

Z radością informujemy, że 26 września otworzyliśmy oddział w Poznaniu. Nasze biuro mieści się na parterze siedmiokondygnacyjnego, nowoczesnego budynku. Szyperska Office Center to biurowiec zlokalizowany nad brzegiem Warty, w ścisłym centrum Poznania – 10 minut pieszo od Starego Rynku.

Obecnie w nowym biurze pracują trzy osoby. Jednak w związku z ciągłym rozwojem firmy, wkrótce zamierzamy wzmocnić nasz poznański zespół.

Błotne kałuże, quady, żyroskop, alkogogle, strzelanie z broni palnej, szalony przejazd transporterem wojskowym URAL, a także zawody w siłowaniu się na rękę i….w dojeniu kozy – to tylko część atrakcji naszej ostatniej imprezy integracyjnej, w której braliśmy udział w dniu 09-09-2017.

Meldujemy, że militarno-ekstremalna przygoda naznaczona prawdziwym wysiłkiem fizycznym i rywalizacją - już za nami, strat w ludziach - nie odnotowano.

Nasz kolega uczestniczył w ekstremalnym „dzikobiegu” - tak entuzjaści prawdziwie dzikich wrażeń nazywają finałowy bieg w Policach, kończący festiwal „Dziki Weekend 2017”.

Z relacji na żywo wiemy, że trasa biegu była naznaczona wieloma przeszkodami, a ich pokonanie wymagało odwagi, walki z własnymi słabościami i umiejętności przetrwania w niesprzyjających warunkach.

6-7 czerwca braliśmy udział w Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodowych w Rawie Mazowieckiej. To największa impreza branżowa w Polsce, której SoftVig był jednym ze sponsorów. W czasie Kongresu zaprezentowaliśmy całkowicie nową aplikację SVCloud Blacharnia. Program służy do zarządzania procesem likwidacji szkód w warsztacie blacharsko-lakierniczym.

Prezentacja aplikacji wywołała żywe zainteresowanie wśród uczestników Kongresu. Otrzymaliśmy wiele cennych uwag dotyczących potrzeb naszych Klientów. Wspólne rozmowy już niedługo zaowocują spotkaniami i pierwszymi wdrożeniami pilotażowymi.

Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko i zapraszamy za rok!

Był pot, ból, zmęczenie, a nawet skręcenie kostki. Wyzwanie spore, ale i niesamowita zabawa połączona z odrobiną rywalizacji. Nasze dwa zespołu zajęły 42. i 78. miejsce (na 228 sztafet).

Wynik jest naprawdę imponujący. W obu drużynach dominował uśmiech i radość z ukończenia sportowej rywalizacji.

Rozpoczęliśmy proces zmiany identyfikacji naszej firmy. Przede wszystkim przedstawiamy nowe logo odzwierciedlające naszą dynamikę i nowoczesność. Dziś startujemy z nową stroną internetową, która jest owocem pracy zespołu SV i partnerów zewnętrznych.

W tym roku uczestniczymy w Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodowych w Rawie Mazowieckiej. Jesteśmy jednym ze sponsorów. Zapraszamy na nasze stoisko!
https://www.kongresdealerow.pl/o-kongresie/

NCDC Business Race to pierwsza w Szczecinie i regionie sztafeta biznesowa, przeznaczona dla pracowników i właścicieli firm. Nie może nas na niej zabraknąć. Już 10 czerwca od godz 11:00 będziemy kibicować naszym rozbieganym kolegom. Trzymajcie kciuki!
http://www.ncdcbusinessrace.pl/dla-biegaczy/o-biegu