Aktualności

Sprawdź co dzieje się w naszej firmie. Przeczytaj aktualności dotyczące naszej działalności.
Dowiedz się więcej.

2023

W nowy rok weszliśmy z nową energią. Z pewnością wielu z nas zadaje sobie pytanie, jak będzie wyglądało to nadchodzące 12 miesięcy. Szczególnie, że dzisiejszy, niespokojny świat jest pełen zmian i zaskoczeń.

Życzymy naszym Klientom, aby ten 2023 rok zmieniał się i zaskakiwał tylko w pozytywny sposób. Niech marzenia zamienią się w plany, a cele zostaną zrealizowane. Efektywnych 365 dni i owocnej współpracy z naszym Zespołem!

Gdy tylko zaczęła się pandemia i przyniosła lockdown, przeszliśmy na pracę zdalną. Przestaliśmy się spotykać w biurze i z żalem zrezygnowaliśmy ze spotkań integracyjnych. Kiedy można już było otworzyć biura, zdecydowaliśmy się to zrobić, żeby chętne osoby mogły pracować w firmie - z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. Wcześniej wielu z nas brakowało pracy z biura, spotkań i rozmów ‘na żywo’. Dzisiaj pracujemy hybrydowo i możemy powiedzieć jedno - dobrze się spotkać przy porannej kawie i porozmawiać!

To, jak bardzo cenimy sobie osobisty kontakt oraz możliwość rozmowy, poczuliśmy i zobaczyliśmy w minioną, grudniową sobotę. Wspólny czas integracji upłynął nam przede wszystkim na rozmowach, a tematów nie brakowało. Nie zabrakło również innych atrakcji - wieczór w stylu Al Capone był gratką dla miłośników gier w klimacie lat 20. i 30. Dla piłkarskich kibiców w zasięgu wzroku rozgrywał się ćwierćfinałowy mecz Anglia-Francja, a ci z nas, którym muzyka w duszy gra, mieli do dyspozycji naprawdę duży taneczny parkiet.

Ponieważ nic nie dzieje się samo, nasz wieczór nie wyglądałby tak, gdyby nie nasze koordynatorki firmowych aktywności - Kasia, Agata oraz Joanna, której należą się szczególne ukłony za tę organizacyjną ekwilibrystykę i dopięcie wszystkiego na ostatni guzik. Bardzo nas ucieszył ten grudniowy powrót do tradycji imprez integracyjnych!

Cieszy nas fakt, że możemy zapewnić naszym Klientom ciągłość działania systemu DMS AutoStacja także po 31 grudnia 2023 r. Będziemy dbać o utrzymanie systemu DMS AutoStacja aby zapewnić Klientom ciągłość pracy aż do momentu, gdy w naszej ofercie pojawi się następca AutoStacji, nowy DMS Omnetic. Również system AutoTeam oraz nasze usługi chmurowe SVCloud, takie jak BMS dla Blacharni, Myjnia, Flota, Automotive BI, Video Service działają i są dostępne.

Naszym priorytetem na 2023 r., tak jak w latach poprzednich, pozostaje sprawna realizacja bieżących wyzwań w obszarze wymaganych zmian prawno-podatkowych, a w szczególności faktury ustrukturyzowanej KSeF, JPK, MPP itp., poszerzania funkcjonalności DMS AutoStacja oraz zmian i nowości w systemach informatycznych importerów lub producenta.

Za długoterminowy cel stawiamy sobie wprowadzenie na polski rynek nowego, chmurowego systemu DMS. Aktywnie współpracujemy w międzynarodowej grupie EAG, aby w przyszłości zaproponować Klientom nowe produkty i usługi w ramach powstającego systemu Omnetic. Dziękujemy za dotychczasowe zaufanie do naszego Zespołu, który niezmiennie jest do dyspozycji.

Zawsze chętnie podejmujemy tematy dotyczące cyfrowych rozwiązań dla biznesu i digitalizacji procesów w dealerstwie. 25 października w Józefowie koło Warszawy, mieliśmy okazję żeby o tym porozmawiać podczas Kongresu Stowarzyszenia Dealerów Volkswagena, Audi, Skody i Seata w Polsce. To cykliczne wydarzenie, dlatego co roku można na nim znaleźć nasze stoisko. Z przyjemnością spotykamy się tutaj z Klientami i Partnerami Biznesowym.

Głównym tematem naszego tegorocznego wystąpienia, podczas jednego z modułów Kongresu, była zmiana właścicielska w firmie. SoftVig stał się częścią holdingu technologicznego EAG, co otwiera przed nami i naszymi Klientami nowe możliwości. Nie zmienia się jedno - nadal to Zespół SoftVig wspiera i rozwija dobrze znane produkty oraz usługi z naszego portfolio: DMS AutoStacja, AutoTeam i SVCloud.

Dziś z dumą możemy powiedzieć, że jesteśmy częścią holdingu technologicznego EAG, wchodzącego w skład grupy inwestycyjnej PORTIVA. EAG to czołowy dostawca DMS i analityki danych w Czechach i Słowacji, silny partner biznesowy. Jesteśmy niezmiennie przekonani, że to partnerstwo umożliwi nam rozszerzenie oferty o nowe produkty i usługi zarówno w Polsce, jak i w Europie. Ponadto będzie również gwarantem bezpieczeństwa i źródłem korzyści dla naszych Klientów.

Zmiana właściciela spółki, to także zmiany w Zarządzie. Marek Cywiński, dotychczasowy prezes SoftVig, zdecydował się oddać stery w ręce Piotra Stańskiego, który będzie zarządzał Zespołem SoftVig. Piotr Stański to doświadczony manager, który łączy w sobie wyjątkową znajomość polskiego rynku z dużym doświadczeniem w branży automotive - m.in.ponad siedem lat kierował polskim przedstawicielstwem MAN Truck & Bus.

Chcemy jednak podkreślić, że Zespół SoftVig nadal jest do Państwa dyspozycji. Wciąż wspieramy i rozwijamy dotychczasowe systemy, z których Państwo korzystają: DMS AutoStacja, AutoTeam i usługi SVCloud. Ponadto aktywnie współpracujemy w grupie EAG, aby w przyszłości zaproponować Państwu nowe produkty i usługi w ramach powstającego systemu Omnetic.

Więcej na temat zmiany właścicielskiej i połączenia się z Grupą EAG

13 i 14 września Łódź gościła jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń w Polsce. Dealer Kongres organizowany przez Miesięcznik “Dealer” to spotkanie branży i firm z otoczenia rynku automotive. W jednym miejscu spotykają się dealerzy, importerzy oraz dostawcy produktów i usług. W tym roku Kongres Dealerów zgromadził rekordowe audytorium - niemal 800 uczestników i ponad 30 wystawców. Z kongresowej sceny uczestnicy mogli chłonąć wiedzę i dobre praktyki. Oprócz ciekawych prelekcji w programie Kongresu była prezentacja wyników Badania Satysfakcji Dealerów ze Współpracy z Importerami oraz wręczenie Nagród Rynku Dealerskiego.

Nie mogło nas zabraknąć w tak znakomitym gronie. Z przyjemnością pojawiliśmy się na tym wyjątkowym wydarzeniu z naszym stoiskiem. Strefa wystawiennicza to doskonała przestrzeń do tego aby spotkać się osobiście z Klientami i Partnerami, a także nawiązać nowe relacje biznesowe. Głównym tematem rozmów była digitalizacja procesów dealerskich i to, jak nasze usługi mogą wspierać cyfrowe zmiany. Czas płynął na rozmowach o systemie DMS, SVCloud, obecnych i przyszłych usługach oraz integracjach systemowych. Był to czas wielu inspirujących dyskusji i wymiany spostrzeżeń. Dziękujemy wszystkim, którzy pojawili się na naszym stoisku. Dobrze było się zobaczyć!

Firma AkzoNobel już od wielu lat organizuje biznesowe spotkania dla dealerów, klientów i partnerów uczestniczących w programie Acoat Selected. W tegorocznym wydarzeniu wzięło udział ponad 180 przedstawicieli ASO i firm partnerskich. 8 i 9 września w Ożarowie Mazowieckim spotykały się m.in. osoby zarządzające działami napraw powypadkowych, szefowie całych stacji dealerskich i ich właściciele. Konferencja Acoat Selected niezmiennie stanowi źródło inspiracji, wiedzy, narzędzi i gotowych rozwiązań wpływających na zwiększenie rentowności dealerskich biznesów. Jest to również okazja do wymiany poglądów i doświadczeń, między dealerami, regionami, czy markami.

W tym roku SOFTVIG miał przyjemność gościć na tym wyjątkowym wydarzeniu. W roli prelegenta podczas warsztatów wystąpił nasz kolega, Sławomir Mazepa, od lat związany z branżą automotive i systemami DMS. Product Manager rozszerzeń dla warsztatów blacharsko-lakierniczych, odpowiedzialny za PaintLink - produkt z naszego portfolio, integrujący system DMS z oprogramowaniem obsługującym mieszalnik lakierów.

Sławek wziął na warsztat temat szczególnie istotny dla serwisów blacharsko-lakierniczych - rozliczanie materiałów lakierniczych. W swojej prezentacji podzielił się dobrymi praktykami, odpowiadając na kilka bardzo ważnych pytań:

  • Jaki model rozliczania zapewni kontrolę nad magazynem i marżą?
  • Jak ewidencjonować zużycie materiałów okołolakierniczych?
  • W jaki sposób przeprowadzać inwentaryzację oraz analizować i interpretować jej wyniki?
  • Jak zautomatyzować proces rozliczania na przykładzie DMS AutoStacja?

To były dla nas niezwykle aktywne dwa dni warsztatów i kuluarowych dyskusji o bieżących wyzwaniach, jakie stawia przed branżą automotive rynek napraw blacharsko-lakierniczych.

Interesuje Cię ewidencja i rozliczanie materiałów lakierniczych? Dowiedz sie więcej

Z radością informujemy, że SoftVig stanie się integralną częścią Grupy EAG, czołowego dostawcy DMS i analityki danych w Czechach i na Słowacji. Nasze partnerstwo pozwoli na rozwój biznesowy i stworzenie czołowej grupy produkującej oprogramowanie motoryzacyjne w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Przyłączenie się SoftVig do grupy EAG, daje możliwość zapewnienia bezpiecznej tranzycji z obecnego systemu DMS AutoStacja3 do nowego rozwiązania, opartego o architekturę chmurową. Nowy DMS będzie wdrażany modułowo już od lipca 2022 r., jednak w trosce o naszych Klientów Zespół SoftVig będzie wspierać dotychczasowy system DMS tak długo, jak to będzie potrzebne. Ponadto nowy DMS będzie oferowany naszym obecnym Klientom jako aktualizacja DMS AutoStacja3 - bez dodatkowych kosztów licencji.

Zapewniamy również, że rozwiązania chmurowe oferowane naszym Klientom w ramach usług Automotive SVCloud będą dalej rozwijane przez SoftVig, w szczególności będą także zintegrowane z nowym DMS. Obecność SoftVig w grupie EAG pozwala istotnie poszerzyć ofertę dla polskich dealerów. Warto zaznaczyć, że Zespół SoftVig będzie odpowiedzialny za wsparcie nowych produktów dla polskich użytkowników, jak również będzie uczestniczył w ich rozwoju.

Jesteśmy przekonani, że rozwój oraz nowa strategia biznesowa SoftVig to również poczucie bezpieczeństwa i duże korzyści dla naszych Klientów. Pierwsze efekty partnerstwa z Grupą EAG pojawią się już w ciągu najbliższych miesięcy. W tym czasie planujemy udostępnić naszym Klientom nowy moduł CarAudit.

Więcej informacji o partnerstwie z EAG >>

Automotive BI to nowoczesne narzędzie do raportowania, które pozwala na zintegrowanie danych z kilku różnych źródeł (m.in. jedna lub wiele AutoStacji Dealera, SVCloud, AudaNet), a następnie poddawanie ich analizie i - na podstawie płynących z tego wniosków - podejmowanie optymalnych decyzji biznesowych.

Dane są przeliczane i analizowane automatycznie, a użytkownik w zaledwie kilka sekund otrzymuje wynik końcowy zgodny ze wskazanymi przez siebie parametrami. Wszystkie informacje są dostępne i widoczne w jednym oknie, nie trzeba przełączać się między programami ani plikami. Interaktywne raporty prezentują wyniki w przystępnej, przejrzystej formie za pomocą wykresów i tabel. Dodatkowo użytkownik korzystając z jednego przycisku może znaleźć i przejrzeć każde rozliczenie zlecenia wpływające na analizowany wynik.

Obecnie w naszej usłudze Automotive BI dostępne są m.in. grupy raportów:

  • Sprzedaż - Marża
  • Wydajność Warsztatu
  • Analiza Pracy Myjni
  • Przebieg Naprawy

Raportowanie pozwala naszym Klientom na prowadzenie szczegółowego monitorowania sprzedaży w warsztacie, analizowanie danych, skupiające się na różnych kontekstach np. towarzystwa ubezpieczeniowe czy marki naprawianych pojazdów. Monitorowanie produktywności pracy warsztatu, zautomatyzowane wsparcie przy zamykaniu zleceń i obliczaniu przepracowanych godzin oraz pełny zakres informacji na temat pracy myjni obejmujący parametry jej działania. Dostępna jest również szczegółowa analiza czasu potrzebnego na likwidację szkody z uwzględnieniem każdego etapu w procesie naprawy, czasu akceptacji kosztorysu czy kompletacji zamówienia.

Do niedawna nasi Klienci korzystali z modułu e-Dokumenty w DMS AutoStacja, który pomagał w uporządkowaniu elektronicznej struktury cyfrowych plików i dokumentów. Rozbudowaliśmy możliwości modułu, dodając nowe funkcjonalności. Od teraz digitalizacja dokumentacji księgowej i jej automatyczna archiwizacja są wspierane przez nowe Elektroniczne Archiwum Dokumentów dostępne w DMS AutoStacja.

EAD to przede wszystkim centralny dostęp i uporządkowana struktura - w jednym miejscu, w wirtualnych teczkach, dostępne są elektroniczne wersje plików, powiązanych m.in. z ewidencją w DMS AutoStacja, z kontrahentem lub dokumentem zlecenia, sprzedaży czy zamówienia. Klienci mają dostęp do kompletnej dokumentacji cyfrowej, możliwość dodawania zdjęć, kopii maili oraz dokumentów bezpośrednio ze skanera, a automatyczna archiwizacja dokumentów pozwala na zapisanie obrazu drukowanego elementu (format PDF) bezpośrednio w DMS AutoStacja.

Obecna wersja modułu e-Dokumenty w połączeniu z Elektronicznym Archiwum, to wsparcie wielu procesów i pracy z dokumentami, m.in. proste i szybkie wyszukiwanie dokumentów i ich eksport do dalszej analizy w przypadku kontroli Urzędu Skarbowego lub na potrzeby spraw sądowych, gromadzenie w wersji cyfrowej skanów formularzy ze zgodami i sprzeciwami kontrahentów (RODO), a także rejestrowanie cyfrowej wersji skanów dokumentów wezwań do zapłaty powiązanych z rozliczaniem rozrachunków w DMS AutoStacja.

Już od maja planowaliśmy nasz powrót do biura na Cyfrowej, do nowej, większej przestrzeni. Czas szybko płynie, nadszedł wrzesień i zgodnie z planem także moment, kiedy znowu mogliśmy spotkać się osobiście. Choć w praktyce, wciąż mamy w SOFTVIG możliwość pracy zdalnej, z której korzystamy, bardzo nas ucieszył wspólny powrót do Technoparku Pomerania.

Dzięki temu, że powiększyliśmy przestrzeń biurową i od teraz zajmujemy w całości jedno piętro, mogliśmy się spotkać, dbając o bezpieczny dystans. Przeprowadzka do nowej przestrzeni to, zgodnie z tradycją, także najlepszy moment na parapetówkę, więcej nie mogło się bez niej obyć. Wspólny lunch był idealną okazją żeby się zobaczyć, porozmawiać na żywo i obejrzeć nasze nowe biura.

W czerwcu przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy dla naszych Klientów trzy spotkania online, w których wzięli udział także nasi partnerzy - PPG, Axalta i AkzoNobel. Tematem webinarów było usprawnienie ewidencji i raportowanie w dziale blacharsko-lakierniczym. Podczas naszych spotkań opowiadaliśmy, ale także prezentowaliśmy w praktyce, na przykładach, jak można zautomatyzować proces rozliczania materiałów lakierniczych i normaliów w dziale blacharsko-lakierniczym, pracując z mieszalnikiem lakierów i systemem DMS AutoStacja.

Podczas 45-minutowych spotkań omawialiśmy m.in.

  • Jakie modele pracy były dotychczas stosowane w warsztatach blacharsko-lakierniczych
  • Co w praktyce oznacza integracja DMS z mieszalnikiem lakierów
  • Jak działa funkcja kompletacji pobranych materiałów lakierniczych i normaliów
  • Na czym polega proces przygotowania faktury za naprawę blacharsko-lakierniczą
  • Dlaczego warto zautomatyzować raportowanie dla działu blacharsko-lakierniczego
  • Jak się przygotować do zastosowania nowego modelu pracy w blacharni-lakierni

Interesuje Cię ta tematyka i chcesz obejrzeć wybrany webinar? Zostaw nam swoje dane.

Szczecińska Football Arena to najnowocześniejszy obiekt do gry w piłkę nożną w mieście. Już od kilku lat - pod patronatem Kamila Grosickiego - odbywają się tam amatorskie rozgrywki halowe. Przyciągają one miłośników futbolu ze Szczecina i okolic. Prowadzi je Bartosza Ława, a ich przebieg wygląda podobnie, jak w przypadku polskiej Ekstraklasy - najpierw odbywa się runda zasadnicza, a po niej runda mistrzowska. Sezon 2020/2021, ósmy sezon rozgrywek Business League, przyniósł naszym kolegom piłkarski sukces. SOFTVIG Team walczył do ostatniego gwizdka, utrzymał przewagę i zrealizował swój cel - awans do I Ligi.

Drużyna SOFTVIG zadebiutowała w poprzednim, siódmym sezonie Business League. Zakończyła go z największą liczbą zdobytych bramek i najwyższym zwycięstwem 32:2. W 18 meczach zdobyła 254 gole – to robiło wrażenie, ale też zaostrzyło apetyt na więcej. Nic więc dziwnego, że sezon 2020/2021 był jeszcze bardziej waleczny. Walka o awans trwała do końca. Jednak śmiało można powiedzieć, że przez cały sezon SOFTVIG Team był wyraźnie liderem tabeli. Tym razem koledzy mogą pochwalić się 16 zwycięstwami i 306 golami. W naszej drużynie był też Najlepszy Strzelec sezonu, który ma na koncie 117 celnych trafień! Gratulujemy skuteczności w starciach z bramkarzami przeciwników i życzymy kolejnych sukcesów, tym razem już w I Lidze.

Od teraz nasi Klienci mogą korzystać z nowych możliwości systemu DMS AutoStacja i zintegrować go z opłatomatem - samoobsługowym urządzeniem, które może pełnić rolę automatycznej kasy. Uruchomienie modułu integrującego, umożliwia dwustronną komunikację pomiędzy opłatomatem a systemem DMS. Takie rozwiązanie pozwala na automatyzację procesu płatności. Dokumenty sprzedaży są wystawiane w DMS AutoStacja np. przez Doradcę, a Klienci mogą korzystać z samoobsługowych urządzeń także poza godzinami pracy kasy. Wszystkie płatności wykonane w opłatomacie rejestrowane są w DMS AutoStacja i systemie F/K.

Już pierwsze wdrożenia pokazują, że włączenie dwustronnej komunikacji pomiędzy systemami, to widoczne udogodnienia w procesie płatności - zarówno dla Dealerów, jak i ich Klientów. Bezkontaktowe realizowanie płatności - kartą i gotówką, odciążanie kasjerów dzięki rozliczeniom w opłatomacie, a także zautomatyzowanie i przyspieszenie procesu opłacania dokumentów sprzedaży. Klienci mogą uzyskać nasze wsparcie również przy wyborze odpowiedniego urządzenia do samoobsługowego realizowania płatności.

Więcej informacji na temat modułu Opłatomat >>

Obowiązkowe zmiany dotyczące raportowania JPK_V7 weszły w życie 1 października. Żeby pomóc naszym Klientom w przygotowaniu się do zmian, w połowie marca 2020 r. udostępniliśmy aktualizację systemu AutoStacja, która umożliwia ocechowanie dokumentów sprzedaży i zakupów nowymi elementami ewidencji JPK_V7 oraz przekazywanie ich razem z dekretami do systemów księgowych.

Dokładamy wszelkich starań, aby pomóc wszystkim naszym Klientom, dlatego przedłużyliśmy trwającą od kilku miesięcy kampanię dedykowanego wsparcia online. Nadal jesteśmy gotowi pomagać w przygotowaniu firm na obowiązek JPK_V7 i zapewniamy:

  • dedykowany zespół do konsultacji i rekonfiguracji DMS AutoStacja
  • możliwość indywidualnego importu kodów GTU do DMS AutoStacja

Nasi konsultanci są do dyspozycji do końca października 2020 r. i wciąż można zgłaszać chęć skorzystania z naszego wsparcia. Pozostało niewiele czasu, dlatego zachęcamy do zarezerwowania konsultacji już teraz >>

Zmiany w przepisach zbliżają się wielkimi krokami. Już od 1 października 2020 r. zmienią się zasady ewidencji w zakresie podatku VAT oraz raportowania JPK VAT. Nowy JPK VAT będzie obejmował część deklaracyjną (obecne deklaracje VAT-7 i VAT-7K) oraz część ewidencyjną (sprzedaż i zakupy). Obowiązek raportowania będzie dotyczył wszystkich podatników, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa.

W związku z tym, że nasi klienci będą musieli obowiązkowo raportować według nowych zasad - raportowanie JPK VAT nadal będzie realizowane w systemach F/K klientów - już w marcu udostępniliśmy najnowszą wersję systemu AutoStacja, zawierającą nowy moduł JPK_V7, który pozwala m.in. na:

  • ocechowanie dokumentów sprzedaży i zakupów nowymi elementami ewidencji JPK VAT
  • przekazywanie ich razem z dekretami do systemów F/K

Z myślą o naszych Klientach przygotowaliśmy także dedykowany pakiet wsparcia online. Dzięki niemu uruchomienie i konfiguracja modułu JPK_V7 oraz zapoznanie się z możliwościami, jakie daje w systemie AutoStacja, przebiegną szybko i wygodnie. Warto odpowiednio wcześnie przygotować firmę do nadchodzących zmian.

Zachęcamy do sprawdzenia, jak możemy pomóc >>

Jesteśmy dumni, że po wielu miesiącach wytężonej pracy i wspólnych działań z naszymi partnerami - PPG, Axalta, AkzoNobel i BASF - możemy oddać w ręce naszych Klientów nowe narzędzia wspierające pracę. Wyciągnęliśmy wnioski i dziś wiemy, że Klienci pracujący w blacharni-lakierni często zadają sobie pytania: Jak realizować ewidencję analityczno-syntetyczną? Czy kontrolować stany magazynowe? Jak uzyskać informację o marży?

Wspólnie szukaliśmy sposobów, aby wesprzeć pracę z mieszalnikami lakierów i systemem DMS AutoStacja. Śmiało możemy powiedzieć, że się udało, ponieważ w ręce naszych Klientów trafia dostęp do:

  • nowych zleceń blacharsko-lakierniczych (klasyfikacje blacharskie i parametry szkody)
  • kompletacji pozycji wydanych do zlecenia (materiały lakiernicze i normalia)
  • raportowania dla działu blacharsko-lakierniczego

Kluczowym elementem jest tutaj integracja systemu DMS z mieszalnikami lakierów PPG, Axalta, AkzoNobel i BASF. Współpraca z partnerami pozwoliła na powstanie tego nowego rozwiązania, które w praktyce oznacza przede wszystkim:

  • wsparcie rozliczania lakierów, materiałów około lakierniczych i normaliów
  • monitorowanie informacji o kosztach zleceń
  • dostęp do informacji o marży na konkretnym zleceniu
  • kontrolę stanów magazynowych, lakierów, materiałów około lakierniczych i normaliów

Więcej informacji o automatyzacji pracy w warsztacie blacharsko-lakierniczym >>

Obowiązek składania deklaracji VAT nadal będzie dotyczył wszystkich. Zmieni się jednak struktura pliku, który duże przedsiębiorstwa będą musiały raportować od 1 kwietnia 2020 roku, natomiast pozostali podatnicy – od 1 lipca 2020 roku. Nowy JPK VAT będzie obejmował część deklaracyjną (obecne deklaracje VAT-7 i VAT-7K) oraz część ewidencyjną (sprzedaż i zakupy). Ważne, aby do zapowiadanych zmian przygotować się odpowiednio wcześnie.

Aktualizację systemu AutoStacja, przygotowaną w związku ze zmianami w JPK VAT, będziemy udostępniali naszym klientom od połowy marca. Pojawią się w niej istotne zmiany funkcjonalne, takie jak:

  • nowy słownik kodów JPK VAT
  • możliwość ręcznego ustawienia kodów JPK VAT na dokumentach sprzedaży i zakupu
  • możliwość konfiguracji kodów JPK VAT na towarach, w magazynie i szablonach dokumentów oraz automatycznie przenoszenie ich na dokumenty
  • funkcjonalność automatycznego ustawiania kodów JPK VAT na podstawie oznaczenia transakcji na dokumencie (np. MPP – mechanizm podzielonej płatności, MR_U – sprzedaż VAT marża, FP – dokumenty zafiskalizowane)
  • rozszerzenie dekretacji o nowe elementy JPK VAT

Dokumentacja, która pomoże w przygotowaniu się do zmian, będzie dostępna na platformie Asystent Hotline

Na zaproszenie Centrum Inicjatyw Gospodarczych województwa zachodniopomorskiego wzięliśmy udział w najnowszym odcinku podcastu gospodarczego. Cykl „Pomorze Zachodnie otwarte na biznes” to rozmowy, w których poruszane są tematy ściśle związane z zachodniopomorską gospodarką i trendami w biznesie. Tym razem odcinek był poświęcony branży IT w automotive.

W jakim kierunku dzięki rozwiązaniom IT zmierza branża motoryzacyjna? Jak ewoluują usługi w dobie trwającej, cyfrowej rewolucji? Jak zachodniopomorskie projekty IT wpływają na branżę automotive? Między innymi na te pytania, w rozmowie z Dyrektorem Centrum Inicjatyw Gospodarczych Jackiem Wójcikowskim, jako jeden z zaproszonych gości, odpowiadał Prezes SOFTVIG Marek Cywiński. Całej rozmowy można posłuchać TUTAJ

Ten rok obfituje u nas w wiele sportowych wydarzeń, w których aktywnie bierzemy udział. Dlatego podczas integracji wrześniowej nie mogło zabraknąć sportowej rywalizacji. Pogoda dopisała i mogliśmy spróbować swoich sił w paintballu. Ta leśna gra terenowa okazała się wymagającym wyzwaniem, ale drużyny dzielnie walczyły na bardzo wyrównanym poziomie.

Po aktywnym popołudniu był czas na wieczorny odpoczynek przy stole pełnym specjałów polskiej kuchni. Chętni mogli sprawdzić w konkursach swoją wiedzę muzyczną i filmową. Energii wystarczyło nam też na taneczne ożywienie parkietu. Wspomnienia jesiennej imprezy są ciągle żywe, ale my już planujemy kolejne spotkanie integracyjne.

W ostatnim numerze Miesięcznika „Dealer” opowiedzieliśmy, jak działa Video Service, najnowsza usługa dostępna na platformie SVCloud. Przyspiesza ona kontakt z klientem, umożliwia błyskawiczne decyzje w sprawie rozszerzonego zakresu prac serwisu, a przy tym zwiększa zaufanie i zadowolenie z obsługi. Materiały skompletowane w serwisie podczas przyjęcia i naprawy, ankieta stanu technicznego, zdjęcia, film z prac serwisowych oraz wycena usług, trafiają w jednej wiadomości do klienta. Powiadomienie SMS lub email nie pozwoli jej przeoczyć.

Wykorzystywanie multimedialnej komunikacji staje się coraz częstszą praktyką wśród dealerów w Europie i na świecie. Wysoka jakość obsługi jest bowiem tak samo ważna, jak sprzedawany produkt czy usługa. Jasny przekaz video pozwala klientowi zrozumieć co dzieje się z jego samochodem i jakie prace rekomenduje serwis. Ponadto nowy, szybszy sposób komunikacji z doradcą nie wymaga od klienta instalowania dodatkowych aplikacji. Wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do Internetu. Więcej informacji na temat rozwiązań ‘w chmurze’ można znaleźć tutaj.

Lato w pełni, więc sportowych zmagań nie brakuje. W miniony weekend w Szczecinie byliśmy świadkami czegoś, co do tej pory nie wydarzyło się w naszym mieście. Nad Jeleni Staw zawitał Runmageddon – największy w Polsce i najbardziej ekstremalny w Europie, morderczy bieg z przeszkodami. Sprawdzian odporności fizycznej i psychicznej. Wyścigi i rywalizacja, ale jednocześnie wzajemna pomoc oraz współpraca zawodników. Podobno żeby ukończyć Runmageddon nie trzeba być atletą ani biegaczem – jak zapewniają organizatorzy – liczy się przede wszystkim chęć i gotowość do przesuwania własnych granic. Do biegu przygotowywało się pięciu naszych kolegów. Wśród nich najbardziej utytułowany ‘runmageddończyk’ z SOFTVIG, Michał. Zeszłoroczny zdobywca Korony Runmageddonu oraz statuetki Weterana, w tym roku z powodu kontuzji niestety nie mógł wystartować. Nie przeszkodziło mu to jednak zarażać innych swoim biegowym zacięciem.

Waldek i Jacek – nasi dwaj nieustraszeni koledzy, którym jako jedynym z piątki udało się wystartować bez przeszkód – zachęceni przez Michała, dali się ponieść biegowym emocjom. Razem z kilkoma tysiącami szczecinian i szczecinianek pojawili się 4 sierpnia nad Jelenim Stawem. Debiutowali, ale nie dla nich było Intro. Wystartowali w kategorii Rekrut. 6 kilometrów biegu i 30 przeszkód. Na trasie czekały błoto, woda, bagno, liny, skośne i pionowe ściany, zasieki oraz okopy. Jackowi i Waldkowi udało się wspólnie pokonać tę trudną trasę. Jak sami mówią, nie obyło się bez potu i…niegroźnej kontuzji, ale nic nie było w stanie ich zatrzymać. Podobno to dopiero początek, ale już myślą o kolejnych biegowych wyzwaniach. Gratulujemy Jackowi i Waldkowi świetnego debiutu. Być może to pierwszy krok do zdobycia Korony Runmageddonu. Czekamy żeby kibicować kolegom podczas startu w przyszłym roku.

Po dziewięciu latach przerwy do Levico Terme, malowniczej miejscowości położonej w południowej części Alp, powróciły Paralotniowe Mistrzostwa Polski. 16-22.06 ponad 100 pilotów stanęło w szranki o mistrzowski tytuł. Wśród nich był nasz kolega Karol. Pasjonat sportów ekstremalnych, który na co dzień w zespole IT tworzy kompilatory i instalatory. W 2010 roku pojechał na swoje pierwsze mistrzostwa właśnie do Levico Terme. Po latach wrócił tam, żeby zdobyć tytuł Paralotniowego Mistrza Polski w kategorii sport.

Karol musiał pokonać ponad 180 powietrznych kilometrów wzdłuż głównych grzbietów Alp w czterech lotniczych zadaniach. Pogoda okazała się lepsza niż prognozowano i tylko dwa razy, ze względu na zbliżające się opady i burze, zadania odwołano. Warto podkreślić, że Karol ma za sobą już 12 sezonów i z roku na rok osiąga coraz lepsze wyniki. Mistrzostwo zdobył po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni! Życzymy naszemu koledze sprzyjających wiatrów podczas kolejnych lotów i trzymamy kciuki za następne starty.

Powoli staje się to naszą firmową tradycją, że w drugą sobotę czerwca spotykamy się na starcie NCDC Business Race. Z roku na rok zmagania sztafet nabierają rumieńców i przyciągają coraz większe grono amatorów biegania.

8 czerwca na Jasnych Błoniach pojawiło się aż 368 biegowych 'czwórek'. Co to były za emocje! Nasza męska sztafeta pokonała 4 kilometry nowej trasy w 1:23:27, a najszybszy zawodnik zajął zaszczytne 37 miejsce z wynikiem 17:11.

To już ostatni moment aby się przygotować. Od 1 lipca 2019 r. Microsoft wycofa ze sprzedaży MS SQL 2008/2008R2 i nie będzie wydawał poprawek, w tym niezbędnych krytycznych aktualizacji, gwarantujących bezpieczeństwo pracy. Czerwiec będzie ostatnim miesiącem wsparcia dla tych wersji systemu.

Chcąc pomóc naszym klientom udostępniliśmy stronę internetową, na której można znaleźć niezbędne informacje oraz wskazówki, jak przygotować się do nadchodzących zmian. Wszyscy klienci, których serwery nadal korzystają z MS SQL w wersji 2008 lub 2008R2, mogą liczyć na nasze wsparcie i wciąż zgłaszać nam chęć migracji baz danych.

27 marca i 8 maja w Technikum Technologii Cyfrowych odbędą się dni otwarte. Od 2017 roku jesteśmy partnerem szkoły i aktywnie uczestniczymy w realizacji nowoczesnego programu nauczania. To szczecińskie technikum - zlokalizowane w sąsiedztwie Technoparku Pomerania - stawia sobie za cel kształcenie przyszłych specjalistów z branży IT.

Wspieramy realizację tego celu organizując lekcje przybliżające uczniom wybrane zagadnienia technologiczne. Także w tym roku szkolnym zajęcia w Technikum prowadzi nasz kolega Maciej, na co dzień programista, a także wykładowca w Katedrze Inżynierii Oprogramowania ZUT.

Pierwszego grudnia - zgodnie z coroczną tradycją - spotkaliśmy się na imprezie integracyjnej. Niemal w komplecie pojawiliśmy się nad Odrą, w miejscu z widokiem na Łasztownię, Bulwary Szczecińskie i Wały Chrobrego. Były tańce, sesje zdjęciowe w Fotobudce i zaskakujący, ‘nieproszeni’ goście. Kiedy na salę wkroczyło trzech gangsterów - którzy z właściwym dla swojej profesji wdziękiem złożyli nam propozycję nie do odrzucenia – nie mogliśmy im odmówić. Rozpoczął się wieczór Al Capone – prawdziwa gratka dla miłośników klimatu lat 20. i 30.

Kilka dni później okazało się, że to nie była jedyna atrakcja w tym miesiącu. Dokładnie szóstego grudnia odwiedził nas w Technoparku Mikołaj w rockowym wydaniu. Jego znaki rozpoznawcze - ciemne okulary i czerwono-zielony irokez. Prezenty zaskoczyły i ucieszyły. Bardzo lubimy takie niespodzianki i zawsze niecierpliwie czekamy na kolejne.

30 października odbyła się coroczna Konferencja Dealerska, organizowana przez Stowarzyszenie Dealerów Volkswagena, Audi, Skody i Seata, którego jesteśmy partnerem. Była to okazja do omówienia wielu istotnych tematów i przedstawienia naszych najnowszych rozwiązań. Konsekwentnie zmierzając w kierunku mobilności usług, już teraz dostarczamy dealerom narzędzia wspierające zarządzanie, dostępne z poziomu przeglądarki internetowej, na desktopie, tablecie lub smartfonie.

Podczas wystąpienia opowiadaliśmy o rozwoju oferty i nowościach usprawniających pracę w dealerstwie, takich jak:

  • SV Dokumenty
    • uporządkowanie dokumentów w AutoStacji i wielopoziomowa struktura
    • dodawanie skanów, zdjęć, kopii korespondencji mailowej
    • ewidencja skanów zgód i sprzeciwów (RODO)
  • SV Rozrachunki
    • import rozliczeń rozrachunków i zaliczek z systemu SAGE Symfonia ERP do systemu AutoStacja
    • odwzorowanie zasad polityki płatności opóźnionych
    • kontrola zadłużeń i limity kredytowe
  • SV PartsTeam
    • pełna dostępność części ze wszystkich magazynów dealera
    • synchronizacja kontrahentów
    • rozbicie zamówienia w podziale na wiele marek

Przygotowaliśmy również stoisko kongresowe. To tutaj miały swoją premierę – dostępne na platformie SVCloud – raporty sprzedaży. Można było także poznać inne funkcjonalności udostępnione w chmurze:

  • SV Flota
    • zarządzanie całą flota dealera
    • wspólny kalendarz dla wszystkich działów
    • obsługa dokumentacji wynajmu samochodu, protokoły wydania i zwrotu
  • SV Myjnia
    • planowanie pracy i statusy zadań myjni
    • rozwiązanie dostępne dla wszystkich działów
    • rejestracja czasu i postępu pracy

Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nas podczas tegorocznego Kongresu. Rozmowy z klientami są dla nas inspiracją do ciągłego rozwoju produktów i budowania oferty zgodnej z oczekiwaniami rynku. Podążając za trendami, wspieramy rozwój mobilnej rewolucji w biznesie

Akademia Ratownictwa MEDICOVER już od 2006 r. realizuje projekt „Bezpieczna Firma”, a od 2008 r. organizuje – w ramach projektu – Mistrzostwa Ratownictwa Medycznego. W tym roku, w 11. edycji zawodów dla ratowników amatorów wzięło udział aż 38 drużyn. Dla wielu z nich - często na co dzień pełniących obowiązki ratowników w firmach - był to już kolejny start w Mistrzostwach. Drużyny były świetnie przygotowane zarówno merytoryczne, jak i praktycznie. Wyraźnie widoczne było też ich doświadczenie. Dla SOFTVIG to co prawda drugie Mistrzostwa, ale jednocześnie debiut drużyny w składzie: Kasia, Damian, Piotrek, Radek. Ten zespół po raz pierwszy, wyłącznie po wcześniejszym kursie przygotowawczym, wystąpił na Mistrzostwach i w bardzo wyrównanej walce niemal stanął na podium!

Zawody wymagały odnalezienia się w realnych sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu. Pod presją czasu sprawdzane były umiejętności udzielania pierwszej pomocy. Cały dzień upłynął na intensywnej rywalizacji. Wysiłek się opłacił, ponieważ nasza drużyna zdobyła aż 82,3% punktów! Od podium dzieliło ją zaledwie 6 punktów procentowych! Ten wysoki wynik pokazuje, że są wśród nas osoby, które w sytuacjach zagrożenia potrafią działać sprawnie i nie zawahają się udzielić profesjonalnie pierwszej pomocy. Gratulacje dla naszych ratowników amatorów. SOFTVIG jest Bezpieczną Firmą!

Od piątku, 14 września, zapraszamy na wystawę fotografii naszego kolegi Marcina Zaborowskiego, który na co dzień w SOFTVIG kieruje zespołem wdrażającym systemy informatyczne. W Galerii T Technoparku Pomerania w Szczecinie ( ul. Cyfrowa 4, budynek F3) przez najbliższe dwa tygodnie będzie można obejrzeć zdjęcia pochodzące z cyklu Newcomers. Jest to kolejna odsłona projektu dokumentalnego o prześladowanej mniejszości muzułmańskiej z południowej Azji, znanej jako Rohingja.

Marcin, to fotograf dokumentalny, który od 2009 roku współpracuje z magazynem National Geographic Polska. Jego prace publikowane były w El País, The Guardian, National Geographic Polska, Magazyn Pismo, doc! photomagazine, Angkor Photo Festival&Workshops i Transylvania Photo Festival. Na antenie Polskiego Radia Szczecin relacjonował podróż do Tybetu oraz Indii, gdzie fotografował XIV Dalajlamę. Absolwent programu mentorskiego Sputnik Photos. Marcin jest laureatem Grand Press Photo (2014, 2018). Od lat wyróżniany jest także za granicą, m.in w International Photography Awards (2014-2017), Moscow International Foto Awards (2014-2018), Siena International Photography Awards (2018), Prix de la Photographie Paris (2018). Autor indywidualnych wystaw fotograficznych „The Monk”, „Tibet”, „The Unregistered” i „Newcomers”.

Po raz kolejny, przy współpracy z MEDICOVER, rozpoczęliśmy szkolenia z ratownictwa medycznego. Sierpniowy cykl kursów dla pracowników, to certyfikowane szkolenie Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego (AHA). Obejmuje ono m.in. podstawy pierwszej pomocy, zasady RKO (resuscytacji krążeniowo-oddechowej), a także zastosowanie AED (tj. automatycznego defibrylatora zewnętrznego).

Już od wielu lat nasze samochody firmowe są wyposażone w profesjonalne apteczki. Ich zawartość – w razie wypadku - może pomóc w czasie ‘czterech złotych minut’, tak ważnych dla ratowania życia. We wrześniu ponownie planujemy wziąć udział w zawodach w ratownictwie medycznym. „Bezpieczna Firma” to jedyne w Polsce zawody dla ratowników-amatorów. To tam sprawdzimy w praktyce nasze umiejętności nabyte podczas kursów.

W zeszły piątek, 22 czerwca, zostaliśmy zaproszeni na uroczyste zakończenie roku szkolnego 2017/2018 do Technikum Technologii Cyfrowych. Ta szczecińska szkoła, zlokalizowana w sąsiedztwie Technoparku Pomerania, stawia sobie za cel kształcenie przyszłych specjalistów z branży IT. Od października 2017 r., na mocy porozumienia o współpracy, jesteśmy firmą partnerską Technikum i wspieramy rozwój tej nowoczesnej edukacji.

W trakcie roku szkolnego staraliśmy się przybliżyć uczniom wybrane zagadnienia technologiczne podczas organizowanych przez nas lekcji. Odbywały się one pod okiem Macieja, który na co dzień jest programistą w naszym zespole, a także wykładowcą w Katedrze Inżynierii Oprogramowania ZUT. Podczas tych praktycznych warsztatów uczniowie poznali jak działa środowisko Visual Studio, Kompilator oraz nauczyli się implementować proste algorytmy. Planujemy kontynuować tę współpracę i po wakacjach chcemy wrócić z nowymi tematami lekcji.

Już od kilku lat w jeden z czerwcowych weekendów otwieramy firmowy sezon na kajaki. Spotykamy się nad jedną z malowniczych rzek województwa zachodniopomorskiego żeby razem pokonywać wodne kilometry. Zabieramy namioty, rodziny, znajomych i dobre humory. Nasze wyprawy zawsze są źródłem niezapomnianych przygód i dostarczają nam wielu wrażeń.

Tak było i tym razem! W miniony weekend miłośnicy sportów wodnych z naszej firmy wyruszyli na spływ kajakowy. Pod okiem naszego kolegi Piotra – który już po raz piąty podjął się roli organizatora – udało im się pokonać 18 kilometrów. Pogoda nie zawiodła – słońce towarzyszyło śmiałkom podczas całej wyprawy. Po trudach walki z wartkim nurtem Korytnicy był też czas na ognisko. Frekwencja dopisała – w spływie wzięło udział 40 osób! Pracownicy i ich rodziny oraz znajomi - to grono miłośników wspólnego wiosłowania z roku na rok jest coraz liczniejsze. Kolejny spływ już w sierpniu!

Zgodnie z zapowiedzią, 5-6 czerwca byliśmy z naszym stoiskiem na Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodów. W tym roku ponownie jako sponsor wydarzenia, które przyciąga setki osób. Ponad 600 uczestników, 18 prelegentów, 18 różnych wystąpień, nowa formuła prezentacji, wystawa targowa produktów i usług, gala nagród rynku dealerskiego, a wszystko to podczas dwóch, bardzo aktywnych dni w Rawie Mazowieckiej.

Spotkanie branży i otoczenia rynku to przede wszystkim konferencja i przestrzeń wystawiennicza. Warto jednak podkreślić, że to także godziny przewidziane na rozmowy, możliwość wymiany spostrzeżeń i wiedzy oraz inspirujące dyskusje. Stale rosnące zainteresowanie produktem SVCloud Blacharnia i powiększające się grono jego użytkowników spowodowało, że to właśnie o nim najchętniej rozmawiali z nami odwiedzający. Równie ważnym tematem rozmów było wejście w życie RODO i związana z tym aktualizacja naszych systemów – przeprowadzona aby pomóc Klientom w spełnieniu wymogów nowego rozporządzenia. Dziękujemy wszystkim, którzy pojawili się na naszym stoisku.

W sobotę, 9 czerwca, w Parku Kasprowicza obył się bieg sztafet firmowych. To już czwarta edycja tej imprezy. My, zachęceni zeszłorocznym debiutem, również w tym roku postanowiliśmy wziąć w niej udział. Na starcie pojawiło się ponad 300 sztafet, a każda składała się z czterech osób. Dystans do pokonania – 4 x 4 km. Upalne słońce, wymagające podbiegi i schody - chyba dla wszystkich zawodników taka trasa była wyzwaniem.

Nasze zespoły dzielnie sobie poradziły w tych warunkach. W tym roku reprezentowały nas dwie sztafety męskie i jedna damsko-męska! Wszystkim udało się ukończyć bieg z uśmiechem i bez kontuzji. Czas naszych sztafet to kolejno: 1:20:19, 1:26:46 i 1:29:27. Mimo zmęczenia wśród zawodników panowała pozytywna atmosfera, która sprzyjała integracji i wspólnemu kibicowaniu. Pewnie za rok też pobiegniemy!

Początek roku 2018 przyniósł zmiany w przepisach podatkowych. Od stycznia wszyscy przedsiębiorcy, zgodnie z wymaganiami fiskusa, są zobowiązani co miesiąc przesyłać JPK_VAT. Natomiast 1 lipca to data, od kiedy pozostałe siedem struktur dokumentów JPK trzeba będzie generować i przesyłać na wezwanie urzędu skarbowego. Przypominamy, że wymagania resortu finansów dotyczą wszystkich przedsiębiorców.

Wciąż pomagamy naszym klientom w przygotowaniu się do tego obowiązku. Udostępniamy dedykowany moduł SvJPK, który powstał żeby obsłużyć dwie z wymaganych struktur, tj. dokumenty: sprzedaży (JPK_FA) i magazynowe (JPK_MAG) zewidencjonowane w systemie AutoStacja. Moduł jest uruchamiany zdalnie, w sposób, który nie powoduje przerw w codziennej pracy z systemem. Co więcej - nadal można zgłaszać chęć instalacji modułu.

Już za tydzień, 5 – 6 czerwca, w Rawie Mazowieckiej obędzie się 9. Ogólnopolski Kongres Dealerów Samochodów. Wydarzenie, które gromadzi dealerów, ekspertów i praktyków z branży motoryzacyjnej. 600 uczestników w jednym miejscu, 18 wystąpień i kilkadziesiąt firm z bezpośredniego otoczenia rynku dealerskiego. My również tam będziemy! Zapraszamy serdecznie na Kongres Dealerów i na nasze stoisko. Do zobaczenia w Rawie Mazowieckiej.

Już we wtorek, 29 maja, o godzinie 14:30, odbędzie się webinar organizowany we współpracy z firmą Sage. Podczas prezentacji online opowiemy, dlaczego warto korzystać z systemu Sage Symfonia ERP zintegrowanego z oprogramowaniem AutoStacja. Zwrócimy uwagę na liczne korzyści, które usprawniają i przyspieszają pracę, takie jak:

  • dekretacja dostępna bezpośrednio w DMS AutoStacja (podgląd i raporty)
  • automatyczny eksport dokumentów z DMS AutoStacja do Sage Symfonia ERP
  • dostęp do aktualnego stanu rozliczeń kontrahentów w DMS AutoStacja na podstawie danych z Sage Symfonia ERP
  • brak konieczności ręcznego wprowadzania wyciągów bankowych do DMS AutoStacja
  • uporządkowanie obecnego stanu rozliczeń rozrachunków (w procesie wdrożenia SvIRR)
  • możliwość ustalenia limitu kredytowego dla klientów i zgody na płatności opóźnione na podstawie aktualnych danych.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny. Serdecznie zapraszamy.

25 maja 2018 r. wchodzi w życie unijne rozporządzenie w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Nowe przepisy mają na celu ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych stosowanych przez przedsiębiorców na terenie całej UE.

RODO nie precyzuje sposobu implementacji nowych przepisów. Każda firma, zależnie od zidentyfikowanych ryzyk i uwarunkowań technicznych, decyduje jakie zastosuje mechanizmy, procedury i rozwiązania, by zapewnić właściwą ochronę danych osobowych. W efekcie, każdy przedsiębiorca indywidualnie wprowadza modyfikacje zarówno w obszarze organizacyjnym, jak i technicznym. Jednym z tych obszarów jest wdrożenie ochrony danych osobowych w systemach informatycznych.

Aby pomóc naszym Klientom w spełnieniu wymogów nowego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, rozszerzamy system AutoStacja o narzędzia wspomagające, dotyczące następujących aspektów:

  • Bezpieczeństwa systemu
  • Ewidencji i Identyfikacji Danych Osobowych
  • Rejestracji Stanu Zgód Klienta
  • Rejestru Użyć Danych Osobowych
  • Realizacji praw osoby, której dane dotyczą.

Chcemy jednak podkreślić, że aktualizacja systemu AutoStacja jest tylko jednym z wielu kroków jakie nasi Klienci - jako Administratorzy Danych Osobowych - powinni wykonać w celu indywidualnego wdrożenia procedur ochrony danych osobowych zgodnych z RODO.

Tłusty Czwartek to chyba jedyny dzień w roku kiedy nie liczymy kalorii. Stoimy dziś przed wyzwaniem zjedzenia 300 pączków! U nas królują te z różą i ajerkoniakiem.

Co prawda, podobnie jak w zeszłym roku, przygotowujemy się już do NCDC Business Race, jednak dzisiaj nikt nie odmówi sobie zjedzenia chociaż jednego pączka! Później pobiegamy, żeby spalić te zbędne kalorie, a na razie wszyscy jesteśmy łasuchami.

2 grudnia, po raz kolejny w tym roku, spotkaliśmy się na imprezie integracyjnej. Biesiada odbyła się w podziemiach zabytkowej winiarni. Frekwencja była wysoka, nawet koledzy z oddziałów w Poznaniu i we Wrocławiu pojawili się w komplecie! Czas spędziliśmy więc w licznym gronie przy dźwiękach muzyki i suto zastawionym stole. Jedną z atrakcji wieczoru było profesjonalnie zorganizowane karaoke. Chętnych do wokalnych popisów nie brakowało. Rozmowy, taniec, śpiew – każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Zdradzimy, że gościem specjalnym na naszym spotkaniu był św. Mikołaj. Nikogo nie zostawił z pustymi rękoma, a przy tym nikt nie dostał rózgi. Takie niespodzianki lubimy! Już nie możemy się doczekać kolejnej okazji do integracji.

Już od 1 stycznia 2018 r. wszyscy przedsiębiorcy, zgodnie z wymaganiami fiskusa, będą zobowiązani co miesiąc przesyłać JPK_VAT. To nie wszystko. Jednolity Plik Kontrolny to aż siedem struktur dokumentów. Pozostałe, zgodnie z przepisami ustawy, już od 1 lipca 2018 r. będą musiałby być generowane i przesyłane na wezwanie urzędu skarbowego. Wymagania resortu finansów dotyczą wszystkich, nawet najmniejszych przedsiębiorców. Ważne, aby do zapowiadanych zmian przygotować się odpowiednio wcześnie. Niedostosowanie się do wymogów i brak JPK może skutkować odpowiedzialnością karno-skarbową.

Żeby pomóc naszym klientom w przygotowaniu i ułatwić im to zadanie, stworzyliśmy dedykowany moduł SvJPK. Obsłuży on dwie z wymaganych struktur, tj. dokumenty: sprzedaży (JPK_FA) i magazynowe (JPK_MAG) zewidencjonowane w systemie AutoStacja. Moduł powstał w odpowiedzi na wymagania resortu i jest niezbędny do obsługi JPK w zakresie wspomnianych dokumentów. Wszyscy klienci, którzy korzystają z systemu AutoStacja, powinni go u siebie zainstalować. Aby to zrobić, wystarczy się zarejestrować i wybrać dogodny termin instalacji. My zajmujemy się resztą, uruchamiając moduł zdalnie, w nieinwazyjny sposób.

18 października mieliśmy przyjemność wziąć udział w Konferencji Dealerskiej w Łodzi, organizowanej przez Stowarzyszenie Dealerów Volkswagena, Audi, Skody i Seata, którego jesteśmy partnerem.

Podczas wystąpienia na Kongresie poruszyliśmy wiele istotnych tematów. Obejmowały przede wszystkim:

  • zmiany w przepisach, takie jak:
    • obowiązek JPK od 1 lipca 2018 r. dotyczący wszystkich przedsiębiorców
    • rozporządzenie RODO w kontekście najnowszego projektu ustawy o ochronie danych osobowych
  • specjalistyczne rozwiązania, które proponujemy dealerom w obszarze
    • dokumentacji (serwer dokumentów w systemie AutoStacja)
    • raportowania (raporty dla działu handlowego i serwisu)
    • fakturowania (usprawnienia dla działów księgowych)

Przygotowaliśmy także stoisko poświęcone naszemu najnowszemu produktowi, którym jest SVCloud Blacharnia. To system klasy BMS do zarządzania procesem likwidacji szkód w warsztacie blacharsko-lakierniczym, który:

  • pozwala na planowanie, kontrolę i ewidencję napraw z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (m.in. tabletu)
  • posiada elektroniczną ewidencję napraw wieloszkodowych (teczka naprawy)
  • wspiera organizację pracy na każdym etapie procesu likwidacji szkody
  • współpracuje z innymi systemami: AutoStacja, AudaNet, baza GUS

SVCloud Blacharnia jest odpowiedzią na oczekiwania rynku dealerskiego. Podążając za trendami, wspieramy rozwój cyfrowej rewolucji w biznesie. Nasz produkt to narzędzie dla wymagających, które pomaga w szybszym i łatwiejszym zarządzaniu przynoszącym realne zyski.

W dniach 10-11 października uczestniczyliśmy w Konferencji Dealerów Suzuki, organizowanej przez Suzuki Motor Poland. Spotkanie odbyło się w malowniczej, mazurskiej miejscowości Łukta. Podczas dwóch dni konferencji zaprezentowaliśmy najnowsze rozwiązania dedykowane sieci dealerskiej:

  • raport serwisowy dla dealera, generowany z programu AutoStacja
  • centralną kartotekę kontrahentów w systemie AutoTeam
  • mobilne przyjęcie auta na serwis, przy pomocy aplikacji mobilnej powiązanej z programem AutoStacja

Nowa funkcjonalność w AutoTeam, jak i aplikacja dla serwisu, to produkty, które będą dostępne w maju przyszłego roku. Na konferencji przedstawiliśmy ich koncepcje i funkcjonalności.

Mówiliśmy także o naszym najnowszym produkcie, którym jest SVCloud Blacharnia. To system klasy BMS do zarządzania procesem likwidacji szkód w warsztacie blacharsko-lakierniczym. Pierwsze pilotażowe wdrożenia tego systemu już za nami.

W piątek, 13.10.2017 r., podpisaliśmy porozumienie o współpracy z Technikum Technologii Cyfrowych w Szczecinie. Szkoła sąsiaduje z Technoparkiem Pomerania i będzie kształcić przyszłych specjalistów z branży IT. Program nauczania, tworzony w porozumieniu z przedsiębiorcami, ma wesprzeć kształcenie informatyczne i dostosować je do potrzeb pracodawców.

Jako firma partnerska, chcemy pomagać w rozwoju tej nowoczesnej edukacji zarówno merytorycznie, jak i praktycznie. W ramach współpracy będziemy czynnie uczestniczyć w procesie dydaktycznym m.in. dzięki prowadzeniu lekcji pokazowych z zagadnień technologicznych, czy organizowaniu praktyk dla uczniów.

Z radością informujemy, że 26 września otworzyliśmy oddział w Poznaniu. Nasze biuro mieści się na parterze siedmiokondygnacyjnego, nowoczesnego budynku. Szyperska Office Center to biurowiec zlokalizowany nad brzegiem Warty, w ścisłym centrum Poznania – 10 minut pieszo od Starego Rynku.

Obecnie w nowym biurze pracują trzy osoby. Jednak w związku z ciągłym rozwojem firmy, wkrótce zamierzamy wzmocnić nasz poznański zespół.

Błotne kałuże, quady, żyroskop, alkogogle, strzelanie z broni palnej, szalony przejazd transporterem wojskowym URAL, a także zawody w siłowaniu się na rękę i….w dojeniu kozy – to tylko część atrakcji naszej ostatniej imprezy integracyjnej, w której braliśmy udział w dniu 09-09-2017.

Meldujemy, że militarno-ekstremalna przygoda naznaczona prawdziwym wysiłkiem fizycznym i rywalizacją - już za nami, strat w ludziach - nie odnotowano.

Nasz kolega uczestniczył w ekstremalnym „dzikobiegu” - tak entuzjaści prawdziwie dzikich wrażeń nazywają finałowy bieg w Policach, kończący festiwal „Dziki Weekend 2017”.

Z relacji na żywo wiemy, że trasa biegu była naznaczona wieloma przeszkodami, a ich pokonanie wymagało odwagi, walki z własnymi słabościami i umiejętności przetrwania w niesprzyjających warunkach.

6-7 czerwca braliśmy udział w Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodowych w Rawie Mazowieckiej. To największa impreza branżowa w Polsce, której SoftVig był jednym ze sponsorów. W czasie Kongresu zaprezentowaliśmy całkowicie nową aplikację SVCloud Blacharnia. Program służy do zarządzania procesem likwidacji szkód w warsztacie blacharsko-lakierniczym.

Prezentacja aplikacji wywołała żywe zainteresowanie wśród uczestników Kongresu. Otrzymaliśmy wiele cennych uwag dotyczących potrzeb naszych Klientów. Wspólne rozmowy już niedługo zaowocują spotkaniami i pierwszymi wdrożeniami pilotażowymi.

Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko i zapraszamy za rok!

Był pot, ból, zmęczenie, a nawet skręcenie kostki. Wyzwanie spore, ale i niesamowita zabawa połączona z odrobiną rywalizacji. Nasze dwa zespołu zajęły 42. i 78. miejsce (na 228 sztafet).

Wynik jest naprawdę imponujący. W obu drużynach dominował uśmiech i radość z ukończenia sportowej rywalizacji.

Rozpoczęliśmy proces zmiany identyfikacji naszej firmy. Przede wszystkim przedstawiamy nowe logo odzwierciedlające naszą dynamikę i nowoczesność. Dziś startujemy z nową stroną internetową, która jest owocem pracy zespołu SV i partnerów zewnętrznych.

W tym roku uczestniczymy w Ogólnopolskim Kongresie Dealerów Samochodowych w Rawie Mazowieckiej. Jesteśmy jednym ze sponsorów. Zapraszamy na nasze stoisko!
https://www.kongresdealerow.pl/o-kongresie/

NCDC Business Race to pierwsza w Szczecinie i regionie sztafeta biznesowa, przeznaczona dla pracowników i właścicieli firm. Nie może nas na niej zabraknąć. Już 10 czerwca od godz 11:00 będziemy kibicować naszym rozbieganym kolegom. Trzymajcie kciuki!
http://www.ncdcbusinessrace.pl/dla-biegaczy/o-biegu